Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
La CUP presenta una alternativa d’implantació de plaques fotovoltaiques per generació elèctrica en autopistes, autovies i vies ràpides

Els resultats es basen en un informe encarregat a experts sobre el potencial de generació elèctrica amb fotovoltaica a l’AP7

13/07/2022 Territori

La CUP no es vol quedar amb les mans plegades després de l’aprovació, fa uns mesos del DL 24/2021, i més recentment del DL 5/2022, ha suposat la modificació del DL 16/2019, sense que hagi millorat la forma d’implantació de les renovables al territori, empitjorant-ne la situació i actuant d’element desmobilitzador.

Per això avui el diputat gironí i president de la Comissió d’Acció Climàtica del Parlament, Dani Cornellà, ha reiniciat els contactes amb totes les assemblees de les comarques gironines de la candidatura per reprendre la campanya SÍ A LES RENOVABLES, SALVEM EL TERRITORI, per mitjà de la presentació dels resultats d’un informe sobre sobre el potencial de generació elèctrica amb fotovoltaica a l’AP7, redactat per Sergi Saladié i Lluís Salvat.

Les conclusions d’aquest apunten que només ocupant una superfície de sòl de l’AP7 del 24,1% amb plaques fotovoltaiques generadores d’electricitat es podria generar el 4,4% del consum mitjà anual de Catalunya d’energia elèctrica. A més, si s’utilitzéssin pèrgoles o falsos sostres, per duplicar la superfície d’instal·lació es podria arribar a cobrir fins el 7,3% del consum elèctric del Principat.

Amb aquest estudi el diputat Dani Cornellà ha dit que “ la CUP vol demostrar que un altre model d’implantació de les energies renovables és possible, presentant una proposta viable i realista que aprofita espais ja alterats per l’activitat humana, minimitzant, així, l’ocupació innecessària del territori, a més de fer-ho en zones pròximes als centres de màxim consum energètic”.

Cal remarcar que aquests resultats obtinguts a l’AP7 són extrapolaples a la xarxa de vies d’alta capacitat que tenim, arribant a poder-se produir gairebé el 21% de l’energia elèctrica consumida per fonts renovables. L’estudi afegeix que si es tenen en compte les teulades útils d’edificacions aquest percentatge arribaria a cobrir el 73%.

El diputat te previst presentar els resultats d’aquest estudi arreu del territori, reunint-se amb ajuntaments, plataformes i entitats ecologistes amb l’objectiu de fer front comú contra la implantació de les macrocentrals solars i fotovoltaiques en zones rurals i poc habitades i allunyades dels centres de major consum elèctric i seguir treballant per una veritable transició energètica.

Valora
Rànquings
  1. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  2. La maldat com a bandera
  3. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  4. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  7. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  8. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. L’ASM, ANC i Decidim-País Valencià denuncien el biaix territorial en les licitacions públiques: 7 de cada 10 s’adjudiquen des de Madrid
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid