Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP Mollet demana mesures urgents per millorar la lluita contra el foc

L’ajuntament ni tan sols ha dictat el tradicional ban anti-incendis

21/06/2022 Drets i Llibertats
Ajuntament de Mollet Ajuntament de Mollet
La CUP Mollet ha instat a l’ajuntament de Mollet a prendre mesures pràctiques i urgents per a millorar la prevenció i la lluita contra els incendis forestals, molt especialment davant la forta pujada de temperatures i l’arribada de la revetlla de Sant Joan.

L’assemblea molletana ha recordat que estem davant del que “serà una temporada d’estiu tràgica, amb una autèntica onada d’incendis al territori, com ja demostra el fet que durant aquesta setmana passada s’hagin detectat més de dos-cents de diferents orígens i magnituds” .

Per Xavi Herrera, portaveu de la CUP Mollet, “les administracions any, rere any, continuen fent tard, perquè els incendis s’apaguen realment a l’hivern, practicant polítiques preventives, de neteja, protecció i de millora dels recursos humans i materials dels cossos que han d’enfrontar-se als focs”.

Herrera ha criticat que “els cossos de bombers, bombers voluntaris i agents rurals, segueixin suportant unes condicions laborals i materials indignes per uns professionals que es juguen les seves vides en primera línia. Els mandataris autonòmics i municipals només se’n recorden d’ells quan el foc crema, però els obliden ràpidament i ignoren la seves demandes quan la indignació es transforma en conflictes laborals que es van enquistant”.

El portaveu de la CUP Mollet ha reclamat també “més atenció per les associacions de voluntaris de les ADF i de Protecció Civil, que pel seu coneixement del territori i la seva agilitat de desplegament, juguen també un paper molt important en la primera fase de prevenció, detecció i resposta ràpida”. “No pot ser que l’ADF de Gallecs s’hagi hagut de dissoldre per integrar-se a una altra, per manca de suport municipal i que els voluntaris de Protecció Civil de Mollet, no disposin d’un kit anti-incendis de primera resposta per a situacions abordables. Cal posar en valor i donar suport amb fets al treball que fan aquestes persones voluntàries”. Ha conclòs Herrera.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
  10. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid