Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#EspionatgeDestat
Exigeixen explicacions polítiques de qui, quan i com va autoritzar que el policia espanyol s'infiltrés en diverses organitzacions del moviment popular

Aquest matí es fa pública la notícia: un agent de l'Estat s'ha infiltrat. durant dos anys, al Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans. en el moviment pel dret a l'habitatge del barri Gòtic de Barcelona i al moviment popular ve'inal de l'Eixample de Barcelona, segons ha publicat La Directa, l’agent responia a la identitat falsa de Marc Hernàndez Pon i es feia passar per un mallorquí que treballava com a cambrer en una guingueta a la platja de Barcelona.

07/06/2022 Drets i Llibertats

Davant d'aquest fet, organitzacions de l'Esquerra Independentista han denunciat la inacabable llista de vulneracions de drets fonamentals que s'han comès amb la infiltració d'un agent de l'Estat. en el si de col·lectius que treballen de manera assembleària i pública. amb l'objectiu de recollir el màxim d'informació política i personal de la gent implicada.

Apunten que la infiltració de l'agent s'ha de contextualitzar en l'operació d'estat espanyol contra l'independentisme de base: lacriminalització i difamació dels CDR., detencions per terrorisme com el cas de la Tamara Carrasco o l'operació Judas, exilis com el de l'Adrià Carrasco o les dures actuacions policials al carrer contra les protestes i la màniga ampla judicial per reprimir-les.

També remarquen que seria del tot inacceptable una operació d'aquestes dimensions en un Estat democràtic. Que no hi pot haver cap justificació possible, ni per la via de la cobertura judicial. Que més d'un any i mig d'infiltració al SEPC, organització que opina i actua públicament, i que funciona de manera assembleària i oberta, no pot respondre a cap investigació criminal si no és prospectiva, és a dir, il·legal. La sola raó per a entendre aquesta intromissió en l'activitat lícita d'una organització política i pública és la de controlar-la, a ella mateixa i ales persones que hi participen.

Ara bé, veient com van les coses, afirmen "o som en un estat democràtic sinó al·lèrgic a la participació política popular, dels qui gosem assenyalar els seus escàndols i els seus privilegis. Som sota un Estat espanyol hereu del règim franquista que empra, com ho ha fet en el passat i ho farà en el futur, tots els mitjans necessaris per protegir els seus negocis i imposar la seva ideologia"

 

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  9. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid