Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
11 persones s'enfronten a un total de 58 anys de presó i 40.000€ de multa per manifestar-se contra la detenció de Puigdemont a Alemanya

Aquest divendres s'ha presentat la campanya per l'absolució dels 11 encausats de la Subdelegació de Lleida. El judici està previst que es faci el 23 i 24 de novembre a l'Audiència de la capital del Segrià.

11/06/2022 Drets i Llibertats

L'advocat d'alguns dels onze encausats per la protesta del 25 de març de 2018 davant la subdelegació del govern espanyol a Lleida contra la detenció de Carles Puigdemont, Josep Maria Pocino, denuncia "persecució ideològica". A 10 dels encausats els hi demanen 5 anys i 3 mesos de presó, mentre a PabloHasel, que actualment es troba al Centre Penitenciari de Ponent, li demanen 5 anys i 9 mesos. En cas de ser condemnats, podria passar més de 10 anys empresonat. És per això, que iniciem aquesta campanya de pressió i de solidaritat amb les encausades per conquerir la seva absolució, que també és la nostra. Assumim que és un atac col·lectiu, i respondrem col·lectivament.

Durant la roda de premsa d'aquest dimecres, també s'ha pogut escoltar la veu del raper Valtònyc i de l'expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont. Valtònyc ha denunciat que es vulgui condemnar algú per manifestar-se, que la pena que demana la fiscalia sigui tan "desmesurada" i ha animat la gent a sortir al carrer per denunciar-ho. Per la seva banda, Puigdemont ha lamentat que els 11 encausats són l'exemple que "la repressió continua" i que l'estat espanyol "no busca justícia, sinó que busca venjança".

Una noia de la plataforma ha llegit una carta escrita per Pablo Hasel, que també està encausat, en què considera que es fan "muntatges escandalosos que busquen desmobilitzar-nos" i que cal "una resposta contundent". "Multipliquem la solidaritat i la lluita perquè ens hi va la llibertat", ha acabat.

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  7. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  8. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  9. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid