Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alternativa al Jocs
Presenten "L'Alternativa per un Pirineu Viu" amb 11 propostes per debatre al Pirineu

Vol esdevenir una eina de debat amb propostes que reverteixin la precarietat, el despoblament i el monocultiu turístic

26/05/2022 Política

Les organitzacions de l’Esquerra Independentista del Pirineu (Arran, CUP, Endavant i COS) en roda de premsa avui a la Seu d’Urgell han presentat L'Alternativa per un Pirineu Viu, una proposta oberta s’explicarà per debatre i enriquir-la i aterrar què significa un Pirineu Viu. Hi han participat la Xènia Antona, regidora de la CUP a la Seu i militant d’Endavant, i la Núria Sauquillo, militant de la CUP de la Vall Fosca, acompanyades de representants de la resta d’organitzacions.

Antona ha explicat el context d’on sorgeix la proposta, en un Pirineu marcat pel despoblament i la destrucció del teixit econòmic en favor del monocultiu turístic, la temporalitat i la precarietat. També ha posat en valor la mobilització del passat 15 de maig contra els Jocs Olímpics, que ha qualificat de les més gran de la història del Pirineu i de la la lluita contra l’olimpisme, raó per la qual aquestes organitzacions han cregut que era el moment de sentar les bases per construir, entre totes, una alternativa a l’actual model esgotat.

Per la seva banda, Sauquillo ha desenvolupat els 11 punts del programa, que ha agrupat en la gestió pública dels recursos naturals i energètics, la diversificació econòmica, la defensa dels drets, la promoció de la cultura i l’aposta per enfortir i territorialitzar els serveis públics.

Pel que fa a la gestió pública de recursos naturals destaca la recuperació de les concessions de les centrals hidroelèctriques i fomentar la gestió dels boscos. En l’aposta per la diversificació econòmica destaca l’impuls del primari i la creació de petita indústria pública lligada a la transformació de productes locals.

Pel que fa a drets, Sauquillo ha presentat una bateria de mesures per dignificar la vellesa i garantir els drets universals a la salut, educació i habitatge a tots els pobles. Ha reivindicat una programació cultural estable i que posi al centre artistes i públic local. Alhora, el programa presentat posa sobre la taula la necessitat de construir la Vegueria com a mecanisme administratiu per a prendre les decisions des del territori.

Per l’Esquerra Independentista el programa presentat ha de ser la brúixola per a avançar cap a una alternativa al model actual fallit del turisme de masses, la neu i el totxo que el Jocs només faran allargar. Consideren que hi ha alternativa i que ara és el moment de construir-la juntes i d’impulsar-la.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  4. El sindicalisme combatiu convoca una manifestació alternativa per a la vaga general a Barcelona
  5. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  6. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  7. Fem Catalunya Nord presentarà el Manifest de Perpinyà coincidint amb la Diada del 7 de novembre
  8. Llibertat.cat, vint anys amb veu pròpia
  9. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  10. Provocació francesa mentre els nord-catalans denuncien el Tractat dels Pirineus
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid