Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi ambient
EL GOB demana la suspensió immediata de les descàrregues d'aigua sobre zones d'alta sensibilitat ambiental

Segons diverses fonts i publicacions a premsa, avions tipus «canadair» del Ministeri de Defensa, que participen des de fa dècades en el dispositiu d’extinció d’incendis a les Balears, haurien realitzat en dies passats pràctiques de vol i descàrrega d’aigua a zones d’alta sensibilitat per a la conservació de les aus.

01/05/2022 Drets i Llibertats

El El Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) ha presentat denúncia davant la Conselleria de Medi Ambient i Territori reclamant que s’insti urgentment al Ministeri de Defensa espanyol a paralitzar immediatament aquest tipus de pràctiques sobre aquestes i altres zones sensibles per a la conservació de les aus, abstenint-se de realitzar-hi vols a baixa alçada i de realitzar-hi descàrregues d’aigua. Igualment hem demanat que, cas que així sigui determinat per part dels Agents de Medi Ambient, s’obri el corresponent expedient d’infracció als pilots responsables dels fets.

Segons diverses fonts i publicacions a premsa, avions tipus «canadair» del Ministeri de Defensa, que participen des de fa dècades en el dispositiu d’extinció d’incendis a les Balears, haurien realitzat en dies passats pràctiques de vol i descàrrega d’aigua a zones d’alta sensibilitat per a la conservació de les aus.

Entre les zones afectades es trobaria la Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) ES0000073 Costa Brava de Mallorca, on entre altres espècies hi nidifica la major part de la població insular de voltor negre, i la ZEPA ES0000227 Muntanyes d’Artà on s’haurien fet descàrregues sobre el Faralló d’Aubarca, illot que manté poblacions d’aus marines que en aquests moments intenten reproduir-se.

Aquests exercicis poden tenir efectes negatius importants, per les espècies que viuen en aquestes zones i més encara pel moment de l’any en que es realitzen, ja que es posa en risc l’èxit reproductiu.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid