Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi ambient
EL GOB demana la suspensió immediata de les descàrregues d'aigua sobre zones d'alta sensibilitat ambiental

Segons diverses fonts i publicacions a premsa, avions tipus «canadair» del Ministeri de Defensa, que participen des de fa dècades en el dispositiu d’extinció d’incendis a les Balears, haurien realitzat en dies passats pràctiques de vol i descàrrega d’aigua a zones d’alta sensibilitat per a la conservació de les aus.

01/05/2022 Drets i Llibertats

El El Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) ha presentat denúncia davant la Conselleria de Medi Ambient i Territori reclamant que s’insti urgentment al Ministeri de Defensa espanyol a paralitzar immediatament aquest tipus de pràctiques sobre aquestes i altres zones sensibles per a la conservació de les aus, abstenint-se de realitzar-hi vols a baixa alçada i de realitzar-hi descàrregues d’aigua. Igualment hem demanat que, cas que així sigui determinat per part dels Agents de Medi Ambient, s’obri el corresponent expedient d’infracció als pilots responsables dels fets.

Segons diverses fonts i publicacions a premsa, avions tipus «canadair» del Ministeri de Defensa, que participen des de fa dècades en el dispositiu d’extinció d’incendis a les Balears, haurien realitzat en dies passats pràctiques de vol i descàrrega d’aigua a zones d’alta sensibilitat per a la conservació de les aus.

Entre les zones afectades es trobaria la Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) ES0000073 Costa Brava de Mallorca, on entre altres espècies hi nidifica la major part de la població insular de voltor negre, i la ZEPA ES0000227 Muntanyes d’Artà on s’haurien fet descàrregues sobre el Faralló d’Aubarca, illot que manté poblacions d’aus marines que en aquests moments intenten reproduir-se.

Aquests exercicis poden tenir efectes negatius importants, per les espècies que viuen en aquestes zones i més encara pel moment de l’any en que es realitzen, ja que es posa en risc l’èxit reproductiu.

Valora
Rànquings
  1. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  2. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  3. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  4. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  5. Les continuïtats de l’independentisme
  6. "PSUC, PSAN, PTE... no trepitgeu al pobre obrer"
  7. El Correllengua i la Franja.
  8. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  9. Reivindiquen que el "dia de les bromes" sigui l'1 d'abril
  10. Setmana Santa: el xantatge lingüístic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid