Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi ambient
EL GOB demana la suspensió immediata de les descàrregues d'aigua sobre zones d'alta sensibilitat ambiental

Segons diverses fonts i publicacions a premsa, avions tipus «canadair» del Ministeri de Defensa, que participen des de fa dècades en el dispositiu d’extinció d’incendis a les Balears, haurien realitzat en dies passats pràctiques de vol i descàrrega d’aigua a zones d’alta sensibilitat per a la conservació de les aus.

01/05/2022 Drets i Llibertats

El El Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) ha presentat denúncia davant la Conselleria de Medi Ambient i Territori reclamant que s’insti urgentment al Ministeri de Defensa espanyol a paralitzar immediatament aquest tipus de pràctiques sobre aquestes i altres zones sensibles per a la conservació de les aus, abstenint-se de realitzar-hi vols a baixa alçada i de realitzar-hi descàrregues d’aigua. Igualment hem demanat que, cas que així sigui determinat per part dels Agents de Medi Ambient, s’obri el corresponent expedient d’infracció als pilots responsables dels fets.

Segons diverses fonts i publicacions a premsa, avions tipus «canadair» del Ministeri de Defensa, que participen des de fa dècades en el dispositiu d’extinció d’incendis a les Balears, haurien realitzat en dies passats pràctiques de vol i descàrrega d’aigua a zones d’alta sensibilitat per a la conservació de les aus.

Entre les zones afectades es trobaria la Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) ES0000073 Costa Brava de Mallorca, on entre altres espècies hi nidifica la major part de la població insular de voltor negre, i la ZEPA ES0000227 Muntanyes d’Artà on s’haurien fet descàrregues sobre el Faralló d’Aubarca, illot que manté poblacions d’aus marines que en aquests moments intenten reproduir-se.

Aquests exercicis poden tenir efectes negatius importants, per les espècies que viuen en aquestes zones i més encara pel moment de l’any en que es realitzen, ja que es posa en risc l’èxit reproductiu.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid