Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
Guanyem Girona critica l’aprovació de les tarifes del bus urbà perquè es mantenen entre les més cares de l’Estat

La formació es va quedar sola votant en contra d’una ordenança que també fa permanent la prohibició de pagar en metàl·lic als autobusos urbans

Pèlach: “Per incrementar el nombre d’usuaris cal augmentar freqüències i línies i reduir preus, però ens trobem que el nombre de quilòmetres als quals arriba el bus urbà ha disminuït en els darrers anys”

23/12/2021 Política
Laia Pèlach Saget Laia Pèlach Saget

Girona va aprovar dilluns al plenari municipal l’ordenança que regula els preus del transport públic. En el mateix punt es va votar la prohibició permanent del pagament en metàl·lic a les línies urbanes d’autobusos. La mesura, aplicada provisionalment durant la pandèmia, va rebre el suport de tots els grups municipals excepte Guanyem Girona. Laia Pèlach, regidora de la formació municipalista, va defensar el seu vot en contra argumentant que es consolidaven uns dels preus més cars de transport col·lectiu a tot l’estat i que la prohibició de pagar en metàl·lic “és una mesura que ja està provocant problemes en col·lectius com la gent gran, els menors d’edat, les persones en situació irregular o les persones que utilitzen el transport públic de manera esporàdica”.

“Per augmentar el nombre d’usuaris cal augmentar freqüències i línies i reduir preus però ens trobem que el nombre de quilòmetres als quals arriba el bus urbà ha disminuït en els darrers anys”, ha replicat Pèlach. El discurs de Pèlach s’emmarcava en una crítica per la “manca d’aposta política” en el transport públic. Tanmateix, la regidora de Guanyem sí que va valorar positivament la gratuïtat de la Girocleta durant un any als joves que compleixin 16 anys i va demanar formació per a aquests nous usuaris així com que es prioritzin els instituts de secundària per a les futures parades de Girocleta.

Des de Guanyem consideren que la prioritat passa per “unificar el desgavell en els mètodes de pagament entre les línies gestionades per Teisa i les de TMG”. Actualment Girona disposa de quatre línies d’autobús, aquelles que també connecten amb Salt i Sarrià de Ter, que estan gestionades per l’empresa Teisa, la qual sí que permet el pagament amb metàl·lic, un sistema que esdevé obligatori quan els datàfons no funcionen. Mentrestant les vuit línies restants, gestionades per TMG, obliguen a pagar amb targeta.

Des de Guanyem demanen que el govern “posi fil a l’agulla d’una vegada per acabar amb aquesta anomalia que ja fa massa temps que dura”.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. "Temps de mobilització"
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid