Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
Guanyem Girona vol que Girona impulsi un programa d’habitatge compartit per a gent gran

Combatre la soledat i fomentar una tercera edat activa, dos dels principals objectius de la proposta

La formació situa la capacitat per fer ciutats adaptades a tothom com “un dels elements que marcaran les diferències entre les ciutats del futur”

17/12/2021 Política

Guanyem Girona, principal partit a l’oposició al consistori gironí, portarà a votació al proper ple municipal de dilluns 20 de desembre una moció per desenvolupar un programa de cohabitatge per a la gent gran. La regidora Dolors Serra ha definit la soledat de la gent gran com “un dels grans mals invisibilitzats de la nostra ciutat”. Així, la proposta de Guanyem busca explorar vies on l’habitatge compartit permeti combatre la soledat involuntària i alhora fomentar una vida activa a persones de la tercera edat.

Concretament, la moció reclama destinar dos habitatges municipals previstos per a polítiques socials per tal de desenvolupar-hi una prova pilot. Així mateix el text reclama que una de les persones que treballen al servei d’atenció a la gent gran destini part de la seva dedicació a fer l’acompanyament i el seguiment del programa que s’hauria d’impulsar.

La proposta de Guanyem també preveu una campanya de difusió de la iniciativa amb l’objectiu de donar-la a conèixer i incorporar persones interessades en participar-hi. També es buscaria gent que oferís el seu habitatge al programa per tal d’incorporar-los a la Xarxa d’Habitatges de Mediació. Qui ho fes, comptaria amb avantatges fiscals.

“Assolir una ciutat on tothom s’hi senti còmode és un dels grans reptes de les ciutats del futur. L’envelliment accelerat de la població gironina fa més necessari que mai començar a posar els fonaments per una ciutat on la gent gran s’hi senti cuidada”, ha reblat Serra. “Un dels elements que marcarà les diferències entre les ciutats del futur serà la capacitat de fer ciutats realment adaptades a les necessitats de tothom”, ha reblat la regidora del principal partit a l’oposició.

Valora
Rànquings
  1. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  2. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  3. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  4. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  5. Pensar i fer (4). El joc institucional
  6. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  7. Manifestació a Alacant: “Defensem la llengua, Som País Valencià”
  8. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  9. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  10. Crida a omplir Urquinaona per exigir millores laborals a Educació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid