Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
drets laborals
La CUP Reus força l’Ajuntament a preservar els drets laborals tant en l’àmbit públic com en el privat

Recorden que Reus compta amb unes 8.700 persones aturades, xifra que suposa un increment de gairebé el 25% respecte anys anteriors

20/05/2021 Laboral
La Candidatura d’Unitat Popular presentarà al ple de demà, divendres 20 de maig, una moció en relació en defensa dels drets laborals, tant pel que fa en l’àmbit públic com en el privat. Marta Llorens, portaveu del grup municipal, s’ha referit a la precarietat laboral i les desigualtats socials agreujades arran la pandèmia i ha posat com exemple el possible acomiadament de les treballadores de l’empresa H&M, ubicada a la Fira de Reus, i les retallades i males condicions de la plantilla de Correus.

En aquest sentit, la formació cupaire demanarà al govern de l’Ajuntament de Reus posicionar-se en rebuig a la utilització dels ERTOs, “com a camí cap als EROs o acomiadaments col·lectius” i promoure la contractació estable amb condicions dignes. A més, també es proposa la creació d’un punt informatiu i d’assessorament en drets laborals en l’àmbit privat.

Pel que fa en l’àmbit públic i intern de l’Ajuntament de Reus, la CUP demanarà la internalització dels treballadors i treballadores dels diferents Organismes Autònoms “amb un procés gradual d’equiparació de drets i de condicions laborals”. També insta al govern municipal que s’acabi, en un període màxim de 6 mesos, el treball de retorn d’elaboració de fitxes de llocs de treball “amb les conseqüents mesures correctores”.

D’altra banda, la Candidatura també presentarà una moció referent a la formació LGTBI+ tant als centres educatius de la ciutat com a la plantilla municipal. Es proposa, a més, que aquesta formació es dugui a terme conjuntament amb H2O, el col·lectiu Gai, Lesbià, Bisexual i Transexual del Camp.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  8. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  9. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  10. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid