Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
8-M
Vaga estudiantil a les universitats

Convocades manifestacions estudiantils a les 12 d'aquest dilluns a Barcelona, plaça Universitat; Tarragona, plaça de la Font i Girona, plaça de l'U d'octubre.

08/03/2021 Gènere

El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Coordinadora d’Assemblees de Facultat (CAF) es mobilitzaran aquest dilluns a les 6.45h per iniciar la Vaga General coincidint amb el 8 de Març.

Manifest del SEPC

S'acosta el 8 de març, i la violència masclista segueix present als carrers, a casa, als llocs de feina, però també a les aules. l és que els centres educatius són un es­pai de socialització del gènere, i on patim de manera silenciosa i invisible la impo­sició dels estereotips i rols de gènere. Les agressions verbals i físiques i l'assetja­ment s'hi segueixen donant, perquè no s'han creat uns protocols amb garanties per manca de voluntat, de coneixement i d'eines, i no es tracta la part preventiva.

Les estudiants creiem en la necessitat de lluitar contra un sistema capitalista i patriarcal que ens redueix a mercaderies. En el treball productiu les dones vivim la feminització de la pobresa i l'escletxa salarial. Però a més, ens trobem amb la doble jornada que su­posa el treball reproductiu que se'ns assigna pel sol fet de ser dones. A aquesta doble explotació, cal sumar-li la gran quantitat de violències masclistes que vivim en el nostre dia a dia. Aquest sistema és perpetrat i reproduït pel sistema educatiu, que a més d'uns protocols inefectius, i a vegades fins i tot inexistents, consta d'una manca de perspec­tiva de gènere en els plans docents, i una clara invisibilització de les dones en aquest.

Si es llegeix en clau feminista, l'educació no ha de ser entesa com una el na del sistema per perpetuar-se a si mate així mateix per crear homes i dones útils per al tipus de treball q u e necessita el capitalisme. Ha de ser una eina de transformació social, que empoderi a les oprimides, que acabi amb la violència estructural i física i deixi de perpetuar se els estereotips  i els rols de gènere.

Per això, i per molts més motius, el SEPC convoquem vaga estudiantil el pro­per 8 de març. Perquè les estudiants, som punta de llança del moviment fe­minista. A les aules, a les feines i als carrers, decidim aturar-ho tot, per­què ens volem lliures i amb vides dignes, i per fer-ho ens necessitem fortes, rebels i organitzades, per combatre aquest sistema que ens violenta i ens oprimeix.

Les estudiants amb la vaga feminista!

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  5. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  6. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  7. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  8. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  9. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  10. Policies? Parlem-ne
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid