Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Atur
Més d’un milió de persones aturades registrades als Països Catalans

Cal recordar que en les dades d’atur no hi ha incloses les persones afectades per expedients de regulació temporal d’ocupació, en no ser considerades dins la classificació d’atur registrat, ni les dades desglossades de la Franja i la Catalunya Nord.

03/03/2021 Laboral

El mes de febrer ha finalitzat amb 512.290 persones aturades registrades a les oficines de Treball de Catalunya, 456.158 a les de País Valencià i 84.581 a les Illes. Això suposa un ritme de creixement de l’atur respecte l’any anterior, abans de la pandèmia, d’un 29,6% al Principat, un 24,3% al País Valencià i un 49,6% a les Illes. Cal recordar que en les dades d’atur no hi ha incloses les persones afectades per expedients de regulació temporal d’ocupació, en no ser considerades dins la classificació d’atur registrat, ni les dades desglossades de la Franja i la Catalunya Nord, segons les dades de la Intersindical.

A Catalunya, l’atur interanual s’incrementa intensament en tots els col·lectius. Ho fa amb més força en els homes (+34,4%) que en les dones (+25,9%). Per edat, les persones joves menors de 25 anys registren l’ascens més pronunciat de tots els grups (+43%). Per sector d’activitat, l’agricultura mostra l’augment més intens, seguida pels serveis i la construcció. En la indústria, tot i registrar un ascens important, aquest és inferior en més de 10 punts a la resta de sectors. Territorialment, les demarcacions de Girona (+34,6%) i Lleida (+31,4%) experimenten els increments més forts, seguides de Tarragona (+29,5%) i Barcelona (+28,9%).

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  5. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid