Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
14-F
La CUP veu imprescindible acabar amb la precarietat laboral i promoure un pla de recuperació econòmica que tingui al epicentre les treballadores del país.

Pau Juvillà, candidat electe pel 14-F, insisteix en una "jornada laboral de 35 hores dins la República Catalana del drets socials"

07/02/2021 Laboral

La CUP, des de de Tàrrega, denuncia la precarietat laboral de les classes populars accentuada per la crisi econòmica, social i sanitaria de la COVID19. 

Han recordat que la reforma laboral impulsada pel PP el 2012 ha suposat una precarització, una pèrdua de drets i contractes temporals. Tot això ha portat a un mercat de treball excloent per als joves, que tenen moltes dificultats d’incorporar-se al món laboral amb unes condicions dignes, i de l’altra per a la gent de més de 45 anys, també amb moltes dificultats per tornar al món laboral quan es queden sense feina”.

Per assegurar uns drets i una vida digna a les treballadores del país, els anitcapitalistes proposen implantar mecanismes perquè cap empresa que pugui ser viable perdi un sol lloc de treball per la crisi o la manca de voluntat de la banca a l’hora facilitar crèdit. Per això aposten per generar línies d’assessorament pels treballadors i treballadores per assegurar la continuïtat de l’empresa. Bastir una economia plural a través d’un model triangular entre les cooperatives de l’economia social i solidària, el control públic dels sectors essencials i la planificació i la participació de les treballadores i els moviments socials, així com una banca pública que permeti la democratització del crèdit i eviti que les elits s’aprofitin de l’endeutament familiar a través d’interessos abusius.

També proposen la interrupció del pagament de quotes d’autònom i lloguers de locals i la creació de línies de finançament públic sense interessos abusius per a garantir els actuals llocs de treball. 

Finalment, volen impulsar la recuperació dels més de 75.000 llocs de feina perduts per l’impacte de la Covid-19 a través de l’absorció d’empreses considerades essencials pel sector públic i de la generació de cooperatives de treball a través de l’economia social i solidària.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid