Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
14-F
La CUP exigeix el tancament de l'Acadèmia Militar de Talarn i proposa recuperar les instal·lacions per a albergar-hi la Universitat del Pirineu

Des de Tremp han reivindicat que no volen l’exèrcit espanyol als Països Catalans i que defensen una República Catalana antimilitarista, cooperativa i solidària internacionalment.

09/02/2021 Política
La CUP exigeix la retirada de l’exèrcit espanyol dels Països Catalans i això passa per tancar definitivament l'Acadèmia General Bàsica de Suboficials que l’exèrcit ocupant té a Talarn.

Han denunciat també la tolerància de la militarització de la societat per part d’ERC i Junts, tant a nivell de la Generalitat com a nivell municipal, que any rere any toleren que els militars facin maniobres dins dels seus límits o que l’exèrcit vagi a les escoles públiques a ensenyar a fer la guerra als més xics.

També han fet esment en l’increment en un 10% de la despesa militar en els pressupostos de l’estat espanyol pel 2021, aprovats en plena pandèmia, per part del govern “més progressista de la història” i amb el suport d’ERC i En Comú Podem.

Proposen la desmilitarització i defensen la cultura de la pau i per això demanen l’expropiació de totes les instal·lacions militars dels Països Catalans per reconvertir-les en equipaments que puguin oferir oportunitats reals al territori, com albergar-hi la Universitat del Pirineu, una eina bàsica per teixir la unitat territorial del Pirineu.

Valora
Rànquings
  1. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  2. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  3. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  4. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  5. L’independentisme torna a omplir els carrers de Barcelona
  6. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  7. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  8. 39 anys sense en Julià Babia "Nen"
  9. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  10. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid