Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
repressió
EH Bildu demana a Govern retirar a títol pòstum totes les medalles atorgades al "torturador Galindo"

EH Bildu demana a Govern retirar a títol pòstum totes les medalles atorgades al "torturador Galindo"

15/02/2021 Drets i Llibertats

El Grup Parlamentari Euskal Herria Bildu ha registrat una bateria d'iniciatives al Congrés per reclamar a Govern espanyol que retiri a títol pòstum totes les condecoracions atorgades a Enrique Rodríguez Galindo. El diputat Jon Iñarritu creu que és hora de passar de les paraules als fets: «És hora de treure les medalles als agents policials que han conculcat els drets humans. A tots, sense excepcions ».

Iñarritu recorda que el Govern espanyol ja va anunciar, dies després de la seva mort, la retirada a títol pòstum de les medalles concedides a el torturador Antonio González Pacheco, més conegut com 'Billy el Nen'. Un compromís que encara no ha complert. «Si Billy el Nen no mereixia cap condecoració per torturador, Rodríguez Galindo tampoc. Seguirà el mateix camí en aquesta ocasió o mirarà a una altra banda? », Pregunta Iñarritu. Per a això, el diputat de la coalició sobiranista basca ha presentat una petició a la Taula de Congrés perquè desclassifiqui i publiqui el full de serveis de Rodríguez Galindo que revela les condecoracions i tot l'historial de l'torturador a el front de la caserna de la Guàrdia Civil de Intxaurrondo, a Donostia. «Volem accedir a tots i cada un dels informes i expedients que es van realitzar per a lliurar les medalles a aquest membre de l'terrorisme d'l'Estat», explica.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. L’ASM, ANC i Decidim-País Valencià denuncien el biaix territorial en les licitacions públiques: 7 de cada 10 s’adjudiquen des de Madrid
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid