Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Aquell cop d'estat del 23F

Avui fa quaranta anys del cop d'estat de Tejero, autocop que els va servir per rellançar la figura de Joan Carles I, i el començament de la regressió (entre altres, la LOAPA) dels pocs avenços que havia fet Catalunya.

Un grup nombrós d'antifranquistes ens trobàrem en un bar d'uns amics del carrer Carretes de Barcelona per ajudar en la defensa de la ciutat. Després d'uns intents d'aprovisioar-nos d'armes (intents fallits), vam decidir repartir-nos en cotxes per Barcelona per valorar la situació. Jo recordo que ens va tocar la zona nord de la ciutat. A a dins d'un cotxe amb en Digon i dos més ens vam quedar impressionats quan en arribar a la Meridiana amb Aragó vam observar una columna de vehicles militars, més de cinquanta, aturats, esperant ordres.

Segurament em faig pesat amb les referències al passat, però si no coneixem els fets del anys enrrere difícilment entendrem el present. Venim de anys de moltes injustícies, i crec que si no fen net, no podrem planificar el futur,

Quaranta anys del cop de estat. Aquella carabana de vehicles militars havia sortit de la caserna d'artilleria de Sant Andreu per subministrar de munició els canons del castell de Montjuïc.

No critico! Tampoc no donaré noms de polítics catalans compromesos que aquell dia van passar al altre costat dels Pirineus.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  7. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid