Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
català
L'ASM acusa Armengol de planificar la mort lenta de la llengua pròpia de Mallorca
29/10/2020 Llengua
L'Assemblea Sobiranista de Mallorca acusa la secretària general del PSIB-PSOE i actual presidenta del Govern balear, Francina Armengol, de planificar la mort lenta del català, la llengua pròpia de Mallorca i les Illes Balears.

Al retrocés de la nostra llengua dins el sistema educatiu, un fet incontestable que afecta des de l'escola fins a la universitat i amb casos extrems com a Eivissa, s'hi afegeix la marginació sistemàtica a Sanitat, on la retolació, les comunicacions i l'atenció al pacient es fan molt majoritàriament en castellà, quan no íntegrament.

L'ASM acusa el PSIB-PSOE de rematar la feina que va començar el PP de José Ramón Bauzá, amb la diferència que el PP va atacar el català de forma activa, provocant la resposta de la societat civil, mentre que l'estratègia d'Armengol consisteix en la inacció, l'incompliment de la llei de normalització lingüística i el decret de mínims, i deixar que la piconadora política i mediàtica de l'Estat espanyol avanci sense obstacles cap a l'extermini de la llengua dels mallorquins.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  5. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  6. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  7. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  8. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  9. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid