Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Antimilitarisme
Atraca un vaixell de l’Armada espanyola al Port de Tarragona dos mesos després que el Ple de l'Ajuntament rebutgés la seva presència

La CUP carrega contra la presència del patruller de l’Armada “Vígia” al Port de Tarragona el passat cap de setmana i recorda que el gener es va aprovar una moció al Consell Plenari contra la presència de vaixells militars i de guerra al port de la ciutat.

10/03/2020 Política

La formació anticapitalista ha denunciat que durant més de vint anys Tarragona ha servit d’aparador de l’aparell militar, tant en època de l’alcalde Nadal, com de Ballesteros i Ricomà. Aquest cap de setmana ha atracat al Port de Tarragona el patruller de l’Armada “Vígia”, realitzant jornades de portes obertes a la població que, segons la consellera Eva Miguel, contribueixen “a ajudar a blanquejar la guerra i la militarització a la nostra ciutat”.

Això passa dos mesos després que el Ple municipal aprovés una moció presentada per la CUP per tal que a la ciutat no hi tornéssim a veure vaixells militars ni de guerra. A més, la moció aprovada també acordava que el Port de Tarragona pogués acollir els vaixells de la Fundació Proactiva Open Arms. La moció va tenir el vots favorables d’ERC, Junts per Tarragona, ECP i la CUP; i els vots en contra del PSC, C’s i PP.

Per això, arran de l’arribada del “Vígia” aquest cap de setmana, la CUP anuncia que en el proper Consell Plenari ordinari de març preguntarà al govern municipal quins passos ha donat per tal de donar compliment als acords de la moció. “Volem saber si en aquests dos mesos han traslladat els acords a l’Autoritat Portuària i si s’ha realitzat alguna gestió per tal que cap vaixell militar o de guerra torni a atracar al port de la nostra ciutat”, ha expressat la consellera Laia Estrada. Igualment, les cupaires també volen saber si s’han iniciat passes per tal que Tarragona pugui acollir algun dels vaixells de la Fundació Proactiva Open Arms.

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  3. De la Franja a Alacant
  4. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  5. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  6. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  7. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  8. SUMEM-CUP Banyoles denuncia la destrucció del patrimoni històric i cultural de la ciutat per deixadesa institucional
  9. 8a manifestació contra Mazón
  10. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid