Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Antimilitarisme
Atraca un vaixell de l’Armada espanyola al Port de Tarragona dos mesos després que el Ple de l'Ajuntament rebutgés la seva presència

La CUP carrega contra la presència del patruller de l’Armada “Vígia” al Port de Tarragona el passat cap de setmana i recorda que el gener es va aprovar una moció al Consell Plenari contra la presència de vaixells militars i de guerra al port de la ciutat.

10/03/2020 Política

La formació anticapitalista ha denunciat que durant més de vint anys Tarragona ha servit d’aparador de l’aparell militar, tant en època de l’alcalde Nadal, com de Ballesteros i Ricomà. Aquest cap de setmana ha atracat al Port de Tarragona el patruller de l’Armada “Vígia”, realitzant jornades de portes obertes a la població que, segons la consellera Eva Miguel, contribueixen “a ajudar a blanquejar la guerra i la militarització a la nostra ciutat”.

Això passa dos mesos després que el Ple municipal aprovés una moció presentada per la CUP per tal que a la ciutat no hi tornéssim a veure vaixells militars ni de guerra. A més, la moció aprovada també acordava que el Port de Tarragona pogués acollir els vaixells de la Fundació Proactiva Open Arms. La moció va tenir el vots favorables d’ERC, Junts per Tarragona, ECP i la CUP; i els vots en contra del PSC, C’s i PP.

Per això, arran de l’arribada del “Vígia” aquest cap de setmana, la CUP anuncia que en el proper Consell Plenari ordinari de març preguntarà al govern municipal quins passos ha donat per tal de donar compliment als acords de la moció. “Volem saber si en aquests dos mesos han traslladat els acords a l’Autoritat Portuària i si s’ha realitzat alguna gestió per tal que cap vaixell militar o de guerra torni a atracar al port de la nostra ciutat”, ha expressat la consellera Laia Estrada. Igualment, les cupaires també volen saber si s’han iniciat passes per tal que Tarragona pugui acollir algun dels vaixells de la Fundació Proactiva Open Arms.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  6. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Lleida acollirà la presentació de "La revolució pendent", el llibre sobre la història i memòria del PSAN-Provisional
  9. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  10. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid