Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La FAVB fa una crida a un Pacte per l'Habitatge 2020-2030
21/02/2020 Drets i Llibertats

La Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) ha fet una crida a un Pacte per l’Habitatge 2020-2030, amb la presència de representants de les entitats signants: Favb, Ecom, CCOO, Taula del Tercer Sector, Fundació Arrels, Fundació Apip-Acam, Entre-pobles, Observatori DESC, la PAH, UGT...

Per a la FAVB, el Pacte per l'Habitatge ha de ser un instrument perquè la societat civil, els sindicats de classe, les entitats, els col·lectius, els grups polítics i les institucions s'emplacin a assumir el Dret a l'Habitatge, perquè deixi de ser considerat una mercaderia i es comenci a valorar la necessitat de la construcció d'un sector públic de l'habitatge, tal i com ho hem fet amb l'educació i la sanitat.

Considera que la complexitat del conjunt de factors que incideixen sobre els preus de venda i del lloguer de l'habitatge ens donen una percepció molt diferent d'allò que hauria de ser una política de regulació del mercat de l'habitatge, que per la seva complexitat s'hauria d'articular amb un conjunt de mesures complexes, un paquet de lleis i implicar les diferents administracions, locals, autonòmiques i de l'Estat. Els signants d'aquest pacte es comprometen a treballar els 21 factors que intervenen en el mercat de l'habitatge i les seves solucions.

Reclama un Pacte per l'Habitatge que doni una resposta real, eficient i consensuada al problema de l'habitatge. Un pacte amb un abast mínim de 10 anys, que assumeixin els partits, les entitats socials, els sindicats i també el sector privat, així com totes les institucions començant pel govern de l'Estat -que ha de dedicar-hi recursos importants-, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  6. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  7. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  8. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid