Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Comencen a declarar les persones investigades pels talls a les vies arran de les mobilitzacions de la tardor

Les encausades denuncien la utilització de fitxers policials per assenyalar persones visibles

17/02/2020 Drets i Llibertats
Aquest matí, l'exregidor de la CUP a Reus, Oriol Ciurana, ha estat citat a declarar com a investigat acusat d'organitzar el tall de vies, fruit de les mobilitzacions post-sentència a Reus. Amb ell, una cinquantena de persones s'han concentrat als Jutjats de Reus com a mostra de solidaritat. Ciurana està acusat de dirigir i organitzar una protesta tot i no pertànyer a cap organització: Ja no és regidor de la CUP i no ha estat mai militant de cap formació política. L'atestat policial però, sí que l'identifica com a regidor cupaire.

L'esquerra independentista de Reus posa de manifest el muntatge i l'existència de fitxers policials per part dels Mossos. Denuncia que l'acusació no és certa i que s'assenyalin persones pel seu càrrec i militància.

Demà estan citades a declarar el Ricard Aragonès, militant d'Endavant Baix Camp, la Mariona Quadrada, exregidora de la CUP a Reus i l'Edgar Fernàndez, regidor de la CUP a Reus, militant d'Endavant i membre del secretariat nacional de la CUP. En aquest cas, se'ls acusa d'un delicte de desordres públics per organitzar i dirigir, presumptament, el tall de les vies del tren durant les mobilitzacions del 23 de setembre a Reus. Aquelles van ser unes mobilitzacions, recordem, en protesta al muntatge policial dels nou CDR de Sabadell acusats de terrorisme, en el marc de l'operació Judes.

Les tres investigades per les mobilitzacions del 23-S denuncien que l'operació dels Mossos s'ha centrat a assenyalar persones que són visibles en el moviment independentista així com per la seva condició pública. Per aquesta raó, s'ha convocat novament una concentració que reclama "La solidaritat no és delicte". En aquest sentit, les encausades faran una defensa política de les mobilitzacions i de la seva actuació.
Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  6. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  8. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  9. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  10. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid