Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
31-D
L'ASM crida a la manifestació per un referèndum d'autodeterminació
22/12/2019 Política
L'Assemblea Sobiranista de Mallorca ha fet una crida a participar a la manifestació de la Diada de Mallorca, que tindrà lloc a Palma dilluns 30 de desembre, a totes les persones que volen que Mallorca decideixi el seu futur amb un referèndum d'autodeterminació, i que vulguin celebrar amb nosaltres la sentència del Tribunal de Justícia Europeu, que desautoritza els jutges espanyols del procés inquisitorial contra els líders independentistes catalans.

Per a l'entitat sobiranista, "Els motius per celebrar un referèndum d'autodeterminació a Mallorca són de cada dia més evidents i poderosos. L'Estat espanyol ens sotmet a un espoli fiscal de 4.200 milions d'euros cada any que se'n van a Madrid i no tornen, que no ens permet invertir en habitatge, sanitat, educació, pensions, transport públic i medi ambient, ni compensar el cost de la insularitat, que afecta els preus i la viabilitat de les empreses locals".

A tot això cal afegir que Espanya incompleix la seva pròpia constitució, que fa quaranta anys que promet "especial respeto y protección" a les "modalidades lingüísticas" diferents del castellà, i vulnera repetidament els nostres drets lingüístics amb abusos, amenaces i manques de respecte de la policia i la guardia civil.

Emplaça una vegada més "els partits de país, així com els agents socials i les entitats de la societat civil, a no ajornar més la posada en marxa d'un full de ruta sobiranista. Mallorca és una economia productiva i sobradament autosuficient, però Madrid ens sotmet a una sobreexplotació colonial que perjudica la nostra qualitat de vida. Tot i així el deute públic espanyol no s'atura de créixer, i davant la manca de perspectives de reforma o de canvi hem de menester un estat propi independent per comandar a ca nostra administrar els nostres recursos, abans no sigui massa tard".

Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  3. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  4. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  5. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  6. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  7. Filmin blanqueja la repressió i pren partit contra la llibertat
  8. Mig centenar de persones es planten a les oficines de Vandor per exigir la renovació dels contractes i denunciar lloguers il·legals
  9. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  10. Educar sense comprendre el món
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid