Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
joves de Altsasu
Un sol crit a Iruñea: "Justícia"

No és la primera gran mobilització pels joves de Altsasu condemnats amb prou feines de presó per una baralla de bar, i encara així «sorprèn». A les innombrables persones arribades a Iruñea des de diversos punts del país i més enllà els unia un únic crit: «Justícia!».

27/10/2019 Política

La concentració davant el Palau de Justícia (o de “Injustícia”, com van ressaltar la plataforma Altsasukoak Aske i les mares i pares dels vuit joves) va ser gran en tots els sentits. Primer, per la quantitat de gent arribada des de diferents punts d'Euskal Herria i més enllà. Segons els organitzadors, al voltant de 52.000 persones.

Des del matí es palpava en Iruñea un ambient de nervis i emoció, que va ser in crescendo a mesura que arribaven les ciclistes que havien partit sobre les 9.30 de Altsasu. 150 ciclistes que van passar per vuit pobles de Sakana. En cadascun d'ells els van fer una calorosa rebuda i van recollir una fotografia de cada jove condemnat a penes de un any i mig i nou anys i mig.

Els van preparar un esplèndid menjar en Berriozar i a les 16.30, puntuals, van entrar al parc Antoniutti de la capital navarresa. Allí van caminar per un passadís de gent aplaudint i cridant sense parar «Altsasukoak aske!» juntament amb quadrilles i col·lectius que van portar les pancartes habituals per la llibertat dels de Altsasu.

Van ser vuit panells, un per cada jove condemnat i també per cada lletra de la paraula “justícia”. Les mares i pares van portar les fotografies de les seves filles i fills fins a la “plaça Amnistia” que es troba davant l'Audiència Provincial.

Valora
Rànquings
  1. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  2. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  3. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  4. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  5. El que no vam tombar el 78 encara ens governa
  6. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  7. Castelló per la Llengua commemora el 93è aniversari de les Normes de Castelló
  8. Pensar i fer (5). Despotisme i bel·licisme
  9. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
  10. IAEDEN-Salvem l’Empordà denuncia que la finca de Garbet incompleix la normativa i restringeix l’accés a un camí tradicional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid