Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Manifest de Condemna de la invasió turca sobre Rojava

Els col·lectius i organitzacions de la Marina Baixa signants d'aquest manifest volem expressar la nostra més rotunda condemna de Ja invasió del territori de Rajava i Nord i Est de Síria per part de l'exèrcit turc i els mercenaris yihadistes controlats per restat turc.

Aquesta invasió posa en risc el clima d'estabilitat i seguretat que les Forces Democràtiques Sirianes (SDF) havien aconseguit instaurar després d'anys de lluita contra l'estat islàmic.

Fa 7 anys el poble kurd va posar en marxa un sistema profundament democràtic que volia transformar la vida de milions de persones, establir un marc de respecte als drets humans, l'alliberament de la dona i garantir la convivència entre els diferents pobles que lla biten el territori, tot açò e11 el marc d'una guerra devastadora. Ho van fer sense cap mena de suport i en contra de totes les forces reaccionàries de la regió.

Després de l'assalt de l'ISIS contra Kobanê a l'any 2015, els EUA van començar a donar suport aeri i material bèl·lic lleuger. A principis d'any, l'ISIS va ser derrotat, i el projecte democràtic i d'autogovern s'havia consolidat. Ara l'exèrcit turc torna a tractar d'esclafar aquest model social mitjançant la violència militar i emparats amb la tecnologia militar pròpia del segon exèrcit de l'OTAN.

Amb aquesta flagrant violació del dret internaclonal per part de Turquia, milers de famílies sirianes es voran obligades a abandonar les seues cases, així com moltes altres ja estan sent víctimes dels bombardejos indiscriminats. Tenim la ferma convicció que els conflictes es solucionen per vies diplomàtiques i recordem que Turquia ja havia aplegat a un acord amb l'Administració del Nord i l'Est de Síria, amb la mediació dels EUA.

Finalment, exigim la fi de la invasió turca, així com de les hostilitats al nord de Síria, i la creació d'una zona d'exclusió aèria, amb l'objectiu de garantir la seguretat dels cívils, La població siriana ja ha patit prou en set anys de guerra i, com a part de la comunitat internacional, 110 podem permetre que s'allargue,

Col·lectiu Portell (la Vila Joiosa)

Col·lectiu Corfoll (Altea)

Col·lectiu UltraVioletes (la Vila Joiosa)

Bloc Nacionalista Valencià Marina Baixa

Agrupació Valencianista Marina Baixa

Ateneu Cultural Les Casetes (la Vila Joiosa)

Plataforma Feminista Marina Baixa

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  6. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid