Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Municipals 2019
La CUP de Tàrrega es proposa posar la mobilitat i l'urbanisme al servei de les persones

La formació aposta per destinar més pressupost a fer la ciutat accessible i des d'una mirada de gènere, i es fixa com a objectius la nova passarel·la de vianants sobre el riu Ondara i el desviament del trànsit de la C-14

13/05/2019 Política

La CUP de Tàrrega ha manifestat que un dels objectius prioritaris del seu futur mandat serà l'execució del pla de mobilitat a curt termini, i donar prioritat a les inversions per fer que les voreres i els equipaments municipals siguin accessibles i estiguin adaptats també per a persones amb mobilitat reduïda. També tenen com a prioritat senyalitzar els carrils bici per millorar la seguretat de les persones que usen la bicicleta i endegar campanyes als centres educatius, ja que “fomentar la seguretat comença pel civisme.”

Precisament els cupaires remarquen que “el pas de la C-14 és el principal escull per millorar la seguretat del trànsit, i que caldrà prendre mesures valentes per canviar ja aquesta situació”. Primerament, aposten per desviar el trànsit pesat de la C-14 per evitar el seu pas pel centre, i en segon lloc manifesten la “intenció d'executar el projecte de la passarel·la sobre l'Ondara, per tal d'unir la zona esportiva amb el barri del Carme i del Nord, donant així una alternativa segura i més ràpida a vianants i ciclistes”.

Per altra banda, la formació creu imprescindible començar a pensar l'urbanisme sota la perspectiva de gènere, sobretot repensant l'enllumenat, la situació de lavabos públics i l'accés i millora de determinats equipaments.

“A aquests objectius caldrà destinar una partida fixa del pressupost, que per a nosaltres suposa una inversió de futur, una inversió en béns intangibles però irrenunciables, com són el benestar i la igualtat de les persones.”

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  6. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  7. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  8. El personal educatiu decidirà en una consulta la continuïtat de les vagues després de l'11-N
  9. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  10. El personal de les biblioteques públiques catalanes manté les mobilitzacions per reclamar millores laborals
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid