Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Municipals 2019
La CUP alerta de la presència d’una ex-membre de Democracia Nacional i la Falange a la llista de Vox per Tarragona
29/04/2019 Drets i Llibertats

La CUP ha tingut coneixement de la presència a la llista de Vox per les eleccions municipals a Tarragona d’una ex-candidata de Democracia Nacional i de la Falange a l’alcaldia de Barcelona. El nom de Montserrat Montanuy ja havia sonat a les xarxes quan el fotoperiodista Jordi Borràs, el passat 27 de desembre, va fer públic que aquesta ex-membre dels esmentats partits neofeixistes havia provat d’impulsar un nucli de Vox a les Terres de l’Ebre. La CUP alerta de la “perillositat de normalitzar la presència de persones obertament feixistes en les dinàmiques institucionals” i demana un “front comú de les forces antifeixistes de Tarragona davant l’avenç i la institucionalització del feixisme”.

Els independentistes reiteren el seu rebuig a la presència de Vox en l’esfera col·lectiva, tal i com van expressar en un comunicat el passat dimarts en el qual demanaven explicacions a l’alcalde Ballesteros per la participació de la formació en la Diada de Sant Jordi. En el comunicat recordaven que el passat mes de febrer es va aprovar una moció en Consell Plenari a l’Ajuntament per la qual es declarava Tarragona com a Ciutat Antifeixista, destacant que el tercer acord diu explícitament que l’Ajuntament ha de denegar “l’ús d’equipaments públics i la via pública a col·lectius i formacions polítiques que incitin a la discriminació racial, ètica, cultural, de gènere o polític”. La CUP també va fer èmfasi en el discurs de Sant Jordi de Ballesteros, en el qual va comparar la institució pública amb un Sant Jordi que es posa al servei de la ciutadania per defensar-la davant de qualsevol amenaça, com la violència, la intolerància, allò que amenaça la convivència i el feixisme.

Després de les eleccions generals celebrades ahir i de la irrupció de Vox al Congrés espanyol, la CUP veu amb “preocupació” els vots que va obtenir el partit a la ciutat de Tarragona. Per la formació, aquest fet “apuntala encara més el règim del 78”. A més a més, la CUP creu que “s’evidencia, amb l’actual composició del Congrés, que els objectius del moviment independentista són totalment irrealitzables de forma consensuada amb l’Estat i que a nivell social seguirà imperant el model econòmic neoliberal”. La formació anticapitalista fa una crida “a l’autoorganització com a eina per lluitar pels nostres drets i llibertats individuals i col·lectius i per frenar l’ascens del feixisme”.

 

Valora
Rànquings
  1. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  2. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  3. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  4. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  5. Les continuïtats de l’independentisme
  6. "PSUC, PSAN, PTE... no trepitgeu al pobre obrer"
  7. El Correllengua i la Franja.
  8. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  9. Reivindiquen que el "dia de les bromes" sigui l'1 d'abril
  10. Setmana Santa: el xantatge lingüístic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid