Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Moviment veïnal
Agbar contra la participació ciutadana
25/04/2019 Política

Agbar i les seves empreses satèl·lits han presentat cinc contenciosos administratius contra la celebració de la consulta ciutadana que preguntarà sobre la municipalització del servei de l'aigua.

El passat 26 d'octubre de 2018 el Ple de l'Ajuntament va aprovar per majoria la celebració d'una consulta avalada per 27.000 signatures per decidir si a Barcelona l'aigua ha de ser pública o no. Aquesta consulta s'ha de realitzar en els pròxims mesos després d'haver-se constituït el nou Ajuntament sortit de les eleccions del 26 de maig.

És contra l'acord d'aquest plenari que Agbar ha iniciat una ofensiva jurídica que representa un atac directe al dret a la participació de la ciutadania emparat pel Reglament de Participació Ciutadana aprovat a la tardor de 2017.

La Plataforma Aigua és Vida, la FAVB (Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona) i el CAB (Consell d'Associacions de Barcelona), així com diverses persones implicades en la campanya d’aquesta Iniciativa Ciutadana s'han personat en aquests recursos perquè consideren que són atacs intolerables des del punt de vista democràtic.

 

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  10. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid