Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Presentació a Barcelona del llibre "Un conspirador independentista, Joaquim Juanola i Massó (1891-1967)"
17/03/2019 Història

El Memorial 1714 acollirà el proper dimarts a les 19h la presentació del llibre Un conspirador independentista, Joaquim Juanola i Massó (1891-1967). l'acte comptarà amb la participació de l'autor, l’historiador Fermí Rubiralta; el president de l'associació Memorial 1714, Jordi Miravet i de la filla de Joaquim Juanola, Damienne Juanola.

El llibre exposa la trepidant història d’un activista i agitador, advocat de faistes, poumistes, comunistes i separatistes. Fou president del Tribunal Revolucionari, a Eivissa i dirigent de l’EC més obrerista. Partidari de la independència «per la via que sigui, per la via que calgui», fundà la primera organització d’alliberament nacional catalana i participà del primer segrest polític d’un transatlàntic de passatgers. Pot ésser considerat el precursor d’un sobiranisme que feia pedagogia no sols de la necessitat de la independència, sinó també dels seus avantatges i de la possibilitat real de portar-la a terme.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  5. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid