Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Presentació a Barcelona del llibre "Un conspirador independentista, Joaquim Juanola i Massó (1891-1967)"
17/03/2019 Història

El Memorial 1714 acollirà el proper dimarts a les 19h la presentació del llibre Un conspirador independentista, Joaquim Juanola i Massó (1891-1967). l'acte comptarà amb la participació de l'autor, l’historiador Fermí Rubiralta; el president de l'associació Memorial 1714, Jordi Miravet i de la filla de Joaquim Juanola, Damienne Juanola.

El llibre exposa la trepidant història d’un activista i agitador, advocat de faistes, poumistes, comunistes i separatistes. Fou president del Tribunal Revolucionari, a Eivissa i dirigent de l’EC més obrerista. Partidari de la independència «per la via que sigui, per la via que calgui», fundà la primera organització d’alliberament nacional catalana i participà del primer segrest polític d’un transatlàntic de passatgers. Pot ésser considerat el precursor d’un sobiranisme que feia pedagogia no sols de la necessitat de la independència, sinó també dels seus avantatges i de la possibilitat real de portar-la a terme.

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  3. De la Franja a Alacant
  4. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  5. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  6. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  7. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  8. SUMEM-CUP Banyoles denuncia la destrucció del patrimoni històric i cultural de la ciutat per deixadesa institucional
  9. 8a manifestació contra Mazón
  10. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid