Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
habitatge
La Plataforma Salvem la Ciutat Vella de Gramenet organitza un concert-vermut a la porta de l’antiga oficina de La Caixa

avui centre social ocupat

25/03/2019 Drets i Llibertats

El diumenge, 24 de març, al migdia, la Plataforma Salvem la Ciutat Vella de Santa Coloma de Gramenet va organitzar un concert-vermut a la porta de l’antiga oficina de La Caixa de la plaça de la Vila, avui centre social ocupat i amenaçat d’enderroc igual com les cases contigües, per reivindicar una solució negociada i definitiva al conflicte del PERI Santa Coloma Vella II, que enfronta des de fa un any el govern municipal i el Banc Sabadell, d’una banda, i una part del veïnat constituït en la Plataforma, de l’altra. Recordem que, després de dur a terme un procés participatiu, la Plataforma va aprovar a principis d’aquest any un projecte alternatiu al PERI actual, que és el que des de llavors demana al govern del PSC de negociar.

Abans de començar les actuacions musicals, membres de la Plataforma van treure les tanques que, des de fa gairebé un any, l’Ajuntament havia col·locat i que tapaven les entrades a les cases de la plaça de la Vila amenaçades d’enderroc on avui segueixen vivint diferents persones i famílies. Fa mesos que la Plataforma havia demanat a l’Ajuntament que les tragués, ja que eren un focus de brutícia i un espai d’inseguretat procliu a agressions, a més d’enlletgir la plaça.

Ja al final de l’acte, la Plataforma va deixar totes les tanques a la façana de l’Ajuntament per a la seva recollida i hi va enganxar un cartell que transcrivia l’article 120 de les Ordenances d’Ocupació de la Via Pública, aprovades pel mateix consistori, que diu: “Les tanques provisionals d’obres es retiraran una vegada hagi conclòs l’obra o estigui aturada per termini superior a un mes”, una prescripció que el govern municipal òbviament no ha complert.   

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  7. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  8. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  9. El Sindicat d'Habitatge de l'Eixample denuncia la turistificació coincidint amb l'arribada del Tour de França
  10. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid