Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
migrades i refugiades
Es crea el col·lectiu ciutadà «El Vallès Oriental Vol Acollir»
13/02/2019 Drets i Llibertats

El Centre de Cultura per la Pau Can Jonch de Granollers ha acollit la constitució del col·lectiu ciutadà «El Vallès Oriental Vol Acollir». Un col·lectiu que aglutina diferents entitats i col·lectius de municipis de la comarca.

Proposen tenir un espai comarcal per treballar, compartir experiències i sumar esforços per incidir més i millor en l'acollida i "la millora dels drets de ciutadania de totes les persones que s'incorporen a la nostra societat per la raó que sigui".

També treballaran per denunciar i donar suport a les entitats que treballen en l'ajuda humanitària en els camps de refugiats o salvant vides en la mediterrània.

En la primera trobada van coincidir que el problema més urgent a resoldre és el tema de l'empadronament i en aquesta trobada es va parlar de la problemàtica dels municipis presents a la reunió. "Ens van acompanyar dos advocats especialistes en drets humans, que ens van aclarir dubtes legals i explicar experiències d'altres municipis i col.lectius que han lluitat per millorar aquest tràmit", remarca el col·leciu.

En aquests moments estan participant d’aquesta iniciativa «El Vallès Oriental Vol Acollir» 10 municipis i 13 entitats amb la idea que si puguin anar sumant més entitats i col·lectius interessats a treballar en aquest sentit.

Valora
Rànquings
  1. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  2. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  3. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  4. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  5. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  6. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  7. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
  8. Crida a omplir Urquinaona per exigir millores laborals a Educació
  9. Primer avís seriós a Illa i a la consellera Niubó
  10. La Fundació Reeixida presenta a Rubí, el llibre: Una Vida per Catalunya, de Jaume Martínez Vendrell
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid