Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cinema en català
La CUP Mollet reclama a l'Ajuntament que augmenti l'oferta de cinema en català
30/01/2019 Llengua

La CUP Mollet ha denunciat la “presencia marginal” que té el català a la nova programació impulsada recentment per l’ajuntament a l’espai de la Sala Fiveller. 

Des de l’esquerra independentista molletana, “es valora positivament la iniciativa per a que la ciutat pugui tornar a gaudir d’una programació estable de cinema, encara minsa, a preus populars, després del tancament ja fa anys de les darreres sales comercials que existien a la ciutat”. 

Tanmateix, Dani Banús, membre de la CUP Mollet, ha denunciat que “la primera programació anunciada per l’ajuntament per aquest trimestre, comptarà amb la projecció de 10 títols, però tant sols 2 d’ells serà en llengua catalana”. 

Per a Banús, “l’ajuntament ha de respectar el dret dels ciutadans a veure cinema en català i promoure la seva exhibició”. “·El marc actual margina el català a les sales de cinema, però fer-ho també a la nostra ciutat amb el suport municipal, amb una relació 9 a 1 és urgentment millorable”. 

La CUP Mollet, reclama per aquest motiu que “es prioritzin els títols, no només infantils que disposin de versió en català per sobre de les que no la tenen, per tal d’oferir una programació més equilibrada tant en versions doblades, com en versions subtitulades, preservar els nostres drets lingüístics i potenciar la presència de la nostra llengua a la indústria del cinema”. 

Valora
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  7. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  8. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid