Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cinema en català
La CUP Mollet reclama a l'Ajuntament que augmenti l'oferta de cinema en català
30/01/2019 Llengua

La CUP Mollet ha denunciat la “presencia marginal” que té el català a la nova programació impulsada recentment per l’ajuntament a l’espai de la Sala Fiveller. 

Des de l’esquerra independentista molletana, “es valora positivament la iniciativa per a que la ciutat pugui tornar a gaudir d’una programació estable de cinema, encara minsa, a preus populars, després del tancament ja fa anys de les darreres sales comercials que existien a la ciutat”. 

Tanmateix, Dani Banús, membre de la CUP Mollet, ha denunciat que “la primera programació anunciada per l’ajuntament per aquest trimestre, comptarà amb la projecció de 10 títols, però tant sols 2 d’ells serà en llengua catalana”. 

Per a Banús, “l’ajuntament ha de respectar el dret dels ciutadans a veure cinema en català i promoure la seva exhibició”. “·El marc actual margina el català a les sales de cinema, però fer-ho també a la nostra ciutat amb el suport municipal, amb una relació 9 a 1 és urgentment millorable”. 

La CUP Mollet, reclama per aquest motiu que “es prioritzin els títols, no només infantils que disposin de versió en català per sobre de les que no la tenen, per tal d’oferir una programació més equilibrada tant en versions doblades, com en versions subtitulades, preservar els nostres drets lingüístics i potenciar la presència de la nostra llengua a la indústria del cinema”. 

Valora
Rànquings
  1. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  4. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  5. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  6. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  7. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  10. L’ANC denuncia un procediment sancionador d’Interior per la protesta contra el rei espanyol a Montserrat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid