Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge
Acte a Mataró d’homenatge i record a Eva Serra
22/01/2019 Política

Dijous 24 de gener, a les 19h del vespre, a la Sala d’Actes de Can  Palauet de Mataró, els col·lectius Poble Lliure, La Forja, SEPC i la  CUP, amb la col·laboració del Grup d’Historiadors Jaume Compte,  organitzen un acte públic d’homenatge a Eva Serra i Puig, historiadora i  militant independentista d’esquerres, que va morir el 3 de juliol de  2018.

A l’acte hi intervindran Blanca Serra, germana, lingüista i una persona  llargament vinculada a l’esquerra independentista, i els historiadors  Agustí Barrera i Juli Cuéllar, membres de Poble Lliure i del Grup d’Historiadors Jaume Compte.

Eva Serra i Puig (1942-2018) va participar en el naixement de  l'independentisme modern, essent una de les fundadores del PSAN (1968),  inspirat en els moviments d’alliberament nacional, que va fixar els  objectius de la independència i el socialisme dins del marc territorial  dels Països Catalans, i que va renovar el lemes i l’imaginari  independentista amb l’adopció de la senyera amb l’estel roig, o la  recuperació d'espais de memòria i lluita com el Fossar de les Moreres o  el monument a Rafael de Casanova.

Eva Serra va recuperar l'històric crit de la Guerra dels Segadors: “Visca la Terra, mori el mal govern”. Va reinterpretar i actualitzar el  concepte “Terra” per a incloure les reivindicacions populars i  l'ecologisme, que va ser emprat per donar nom a organitzacions com Terra  Lliure o el Moviment de Defensa de la Terra.

Eva Serra, doctora especialitzada en història de l’Edat Moderna, va  centrar els seu treball en la història econòmica i política dels Països  Catalans dels segles XVI i XVII, amb un recerca  acurada dels episodis  de la revolució catalana de 1640 i de la guerra d’ocupació de 1705-1714,  mitjançant l’estudi comparatiu de les Corts i del sistema constitucional  català-valencià-aragonès enfrontat a la tendència a l’oligarquització i  a l’autoritarisme de la Monarquia hispànica. Els seus treballs van  contribuir a desmuntar la visió historiogràfica espanyola que atribueix  el creixement econòmic de la Catalunya del segle XVIII a una prestesa  modernització institucional imposada per  l’absolutisme i l’unitarisme  borbònic.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  3. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  4. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  7. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  8. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  9. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  10. Les Corts homenatjarà Blanca Serra amb una setmana d’actes sobre el seu compromís polític, lingüístic i independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid