Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"A la monarquia espanyola se li pot desmuntar la barraca més ràpid del que pensava"
Que tremoli Felip VI
05/12/2018 Hemeroteca
Nerea Rodríguez. Foto: El Món Nerea Rodríguez. Foto: El Món

A la monarquia espanyola se li pot desmuntar la barraca més ràpid del que pensava. “Lo siento mucho, me he equivocado. No volverá a ocurrir”. Aquesta va ser la frase pronunciada per Joan Carles l’any 2012 -després d’haver estat matant elefants a Botswana- que va donar el tret de sortida al desprestigi de la monarquia. En aquell moment es va trencar un tabú important i tothom va començar a parlar de la Familia Reial: des de programes d’anàlisi política a programes del cor. I en només sis anys l’evolució ha estat espectacular: s’ha parlat dels tripijocs de la infanta Cristina i el seu marit -ara a presó-, de la mala relació entre la reina Letízia i la reina Sofia, i fins i tot de les amants del rei emèrit.

‘El preparao’ ho té molt difícil per revertir el desprestigi que viu la institució de la monarquia a Espanya. Això per no parlar de Catalunya, on el rebuig cap a Felip VI és contundent i majoritari des del 3 d’octubre de l’any passat, quan només dos dies després del referèndum i de la brutal violència policial exercida contra els votants, el rei espanyol va fer un discurs infecte, inacceptable i imperdonable. En aquell moment, ell mateix va decidir deixar de ser el rei dels catalans -si es que en algun moment ho havia estat-. La decisió va ser totalment seva. Es pot pensar que Felip VI va acceptar i assumir perdre una gran majoria de catalans, però el que segur no esperava ni assumeix és com només un any després la monarquia espanyola estaria tan qüestionada a nivell estatal.

És significatiu que 26 universitats públiques espanyoles -de les 50 que n’hi ha- celebrin en les properes setmanes votacions simbòliques sobre si prefereixen la monarquia o la república. Els joves ja no s’empassen així com així la monarquia, ni tampoc que s’hagi de continuar mantenint el pal de paller del règim del 78, clarament podrit i hereu del franquisme. I no pensen callar. Que tremoli Felip i les dues petites infantes. S’hauran de buscar feina.

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  7. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  8. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  9. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid