Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
La CUP Tarragona emplaça el PSC a garantir la inversió en habitatge social i apostar per la rehabilitació a la ciutat
20/12/2018 Política

La CUP de Tarragona considera que garantir el dret a l’habitatge hauria de ser una prioritat per l’Ajuntament. Per això, de cara als pressupostos municipals del 2019, emplaça el govern de Ballesteros a no condicionar la inversió prevista de prop de 3 milions d’euros a la venda de patrimoni. 

Ara mateix els pressupostos que el PSC i el PP aprovaran previsiblement gràcies a l’abstenció de C’s, contemplen una inversió per a adquisició d’habitatge social de 2.905.016,66 euros, dels quals 100.000 provindran del romanent del 2018 i la resta pretén obtenir-se de la venda de patrimoni municipal. En una reunió mantinguda amb el conseller d’economia Pau Pérez, la CUP va insistir en la necessitat de garantir una inversió tan important com aquesta. La portaveu cupaire afirma que “a Tarragona disposem d’una quantitat irrisòria de pisos de lloguer social, per això és imprescindible finançar aquesta partida amb fons propis o bé amb fons provinents del préstec que el govern de Ballesteros té previst demanar”.

La Candidatura d’Unitat Popular també emplaça el PSC a apostar per la rehabilitació de pisos buits en comptes de prioritzar la construcció d’obra nova. El conseller de la CUP Jaume López assegura que a la ciutat “hi ha edificis totalment buits pràcticament a tots els barris, els cèntrics i els perifèrics, que podríem adquirir i posteriorment rehabilitar per garantir habitatge de lloguer social”. La CUP considera que aquesta via permetria superar el nombre d’habitatges de lloguer que s’aspira a construir, xifrat en una quarantena al llarg dels propers 40 anys. Una quantitat que Jaume López qualifica com a “minsa i molt millorable”. 

Per últim, la CUP afirma que prioritzar la rehabilitació per davant la construcció d’obra nova és la millor manera de consolidar, dignificar i revitalitzar Tarragona. Estrada afegeix que, a més, “és una política que coincideix amb el que recull el Pla Local d’Habitatge, que el govern de Ballesteros ignora sistemàticament”. 

 

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  4. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  5. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  6. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  7. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  8. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  9. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  10. Catalunya persisteix malgrat els seus polítics
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid