Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ni presos ni exiliats
El jutjat dóna la raó a Anna Gabriel i diu que se li van vulnerar drets fonamentals

La CUP-CC ha valora molt positivament la sentència perquè suposa precisament reconèixer que en un sistema que es pretengui democràtic ha de prevaldre sempre l'exercici dels drets i llibertats més fonamentals i suposa també reconèixer l'ambient de vulneració massiva de drets que vam viure els catalans i catalanes en les setmanes prèvies a l'1 d'octubre.

14/09/2018 Drets i Llibertats
El Jutjat Contenciós Administratiu núm. 1 de Vitòria ha notificat aquest matí la Sentència que resol la demanda interposada per la Delegació del Govern espanyol a Vitòria que va donar lloc a la suspensió d'un acte d'Anna Gabriel el passat 15 de setembre del 2017 a la mateixa ciutat.
En aquell moment la petició de suspensió de la Delegació del Govern espanyol va ser atesa pel Jutjat com a mesura cautelar fet que va provocar la suspensió de l'acte en el transcurs del mateix amb l'entrada de la Guàrdia Urbana de la ciutat i la interrupció de l'acte. Per donar cobertura a aquesta suspensió es va formalitzar el procediment contenciós administratiu en què figuraven com a actors l'Advocacia de l'Estat actuant en nom del govern espanyol i com a demandats l'Ajuntament de Vitòria i Anna Gabriel i Sabaté. El debat que s'ha resolt en aquest procediment era si l'autorització de l'acte era o no era conforme a dret.
L'Ajuntament de Vitòria va optar per demanar que no es dictés sentència perquè l'acte ja s'havia suspès i la representació de l'Anna Gabriel, exercida pel també diputat en la passada legislatura Benet Salellas, va demanar que s'entrés en el fons del debat i que es valorés que estaven en joc drets fonamentals bàsics de participació política, reunió i llibertat d'expressió.
Ara la sentència dóna la raó a Anna Gabriel i desestima el recurs interposat pel govern espanyol, condemnant-lo a més a pagar totes les costes causades, i el jutjat argumenta en una extensa sentència de 25 pàgines que:
1) No era un acte de campanya electoral, perquè el referèndum estava suspès i perquè Gasteiz no és Catalunya.
2) El dret fonamental de reunió i de llibertat d'expressió, igual que el pluralisme polític, són essencials i prioritaris en una societat democràtica
3) Que no li correspon a l'Ajuntament controlar el contingut polític o partidista dels actes que se celebren
4) Que el concepte de "neutralitat" com l'entén la delegació del govern espanyol és contrari als principis bàsics d'una democràcia deliberativa
Valora
Rànquings
  1. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  2. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  10. La regeneració de la Flama del Canigó en marxa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid