Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Bona Diada
Per un Sant Jordi reivindicatiu que ens relliga com a nació i pels anhels de llibertat

Tot i el caire lúdic de la Diada, el poble català ho celebra cada cop més com a una jornada combativa per reivindicar la llengua com un anhel de llibertat que relliga tots els territoris que configuren el mapa de la nació, el Països Catalans. A més a més, enguany sortirem al carrer per exigir la llibertat dels presos polítics i el lliure retorn dels exiliats. 

22/04/2018 El Davantal
Per un Sant Jordi reivindicatiu per relligar el territori Per un Sant Jordi reivindicatiu per relligar el territori

Sant Jordi continua sent la dia de la lluita per la llengua tal com la van instaurar el Grups de Defensa de la Llengua, organització que va nèixer als anys 80 que va nèixer per donar una resposta més compromesa en l'ús públic del català, el seu llegat ha estat recollit per altres iniciatives com Llengua NacionalPlataforma per la Llengua, la Coordinadora d'Associacions per la Llengua, la Federació d'organitzacions de la llengua catalana i Enllaçats per la Llengua entre altres.

Només recordar com a reflexió les paraules de Josep M. Llompart, 1991

"La nostra nació és avui, no hem pas d'amagar-ho, una ruïna. Només resta en peu la paret mestra de l'idioma: una paret ameneçada, plena d'esquerdes, en perill imminent d'ensorrar-se per sempre. Una paret, tanmateix apta perquè puguem restaurar, a partir d'ella i al seu voltant, el vast edifici que haurà d'aixoplugar-nos a tots".

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  3. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  4. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  5. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  6. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  7. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  8. La Flama de la Llengua arriba al Tossal del Rei el 15 de febrer i culminarà el 22 a Montserrat
  9. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  10. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid