Aquest matí, la Guàrdia Civil, a instàncies de la Fiscalia està demanant informació sobre la realització del referèndum a 31 ajuntament. En concret els hi demana que els lliuren documents en suport de la votació, així com també tot allò que estigui relacionat amb els locals que cedeixen.
Els Ajuntament d'Oliana, Almacelles, Bellpuig, Alpicat, Guissona, Tàrrega o Seròs ja han rebut la petició. De moment a l'Ajuntament d'Oliana, membres de la Guàrdia Civil ja han fet aquesta petició a la secretària del consistori que ha dut a terme un registre d'aquesta entrada i la policia ha marxat sense emportar-se cap document.
Aquesta demanda forma part d'una diligència complementària a les citacions dels més de 700 alcaldes que col·laboren amb el referèndum. Per tant, més ajuntaments poden anar rebent aquesta notificació perquè facilitin informació sobre l'1-O.