Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#resacelebrar
Més de 100 càrrecs electes de tot l’estat donen suport al govern de Badalona després dels fets del 12-O

Els suports provenen de l’Europarlament, dels ajuntaments catalans, del Parlament, de Madrid, Andalusia, i d’entitats com Òmnium Cultural

14/10/2016 Política

En poques hores, la plataforma “Per la democràcia i la sobirania local” ha rebut més de 100 adhesions de representants polítics catalans, espanyols i bascos en suport al govern de Badalona després dels fets del 12-O. El manifest de la plataforma destaca que “el poder jurídic instrumentalitzat per la Delegación del Gobierno a Catalunya, prohibeix al govern de la ciutat exercir el seu dret a la representació política i impedeix els càrrecs electes que formen part del govern a obrir les portes de l’Ajuntament”.

També destaca que “a Catalunya més de 40 municipis han obert les seves portes el dia 12 d’octubre i només a Badalona hi ha hagut una intervenció judicial”. Per aquest motiu acusen “d’atac jurídic i polític”, “per part dels poders vinculats al Partit Popular” per aconseguir “via judicial el que no sap resoldre per via democràtica”.

Entre els signants hi ha Jordi Cuixart, president d’Òmnium Cultural; Jordi Giró, president de la CONFAVC; Lluís Rabell, president del grup parlamentari Catalunya Sí que es Pot; Gerardo Pisarello, primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona o David Fernàndez, exdiputat del Parlament de Catalunya.

El govern de Badalona també ha rebut el suport d’altres parlamentaris com Albano Dante, Joan Giner, Jessica Albiach, Mireia Boya, Eulàlia Reguant o Albert Botran. A la llista, que creix a mesura que passen les hores, també s’hi han afegit l’eurodiputat de Podemos, Miguel Urbán; José María González Santos, alcalde de Cádiz, Carlos Sánchez, regidor d’Economia i Hisenda de Madrid o Teresa Rodríguez, portaveu del grup parlamentari Podemos Andalucía i Secretaria General de la formació.

Els ajuntaments tampoc es queden enrere i el govern badaloní té al seu darrera els alcaldes i alcaldesses d’Argentona, Berga, Ripollet, Cerdanyola, Celrà o Viladamat. La llista de regidors i regidores també creix amb representació de molts municipis com Terrassa, Sabadell o Mataró, entre molts altres.

Entre el Senat i el Congrés, el govern de Badalona també està rebent el suport dels seus representants. La llista arriba fins el País Basc amb Koldo Leoz, alcalde d’Estella-Lizarra; Luís Ángel Sánchez, regidor de l’Ajuntament de Galdakao o Igor Urizar, regidor de l’Ajuntament d’Arrasate.

Es pot llegir i adherir-se el manifest en català, castellà i anglès a perlasobiranialocal.wordpress.com

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La màfia castellana
  3. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  4. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  5. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  6. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
  7. Entitats ecologistes rebutgen el tancament de Collserola i alerten d’un “extermini desmesurat” del senglar
  8. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  9. Revolta Pagesa se suma a les mobilitzacions dels docents
  10. La Fiscalia reconeix tortures a Via Laietana però arxiva el cas per falta d’autors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid