Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria independentista
Demà es presenta la Ruta per la independència a Barcelona

Demà diumenge es portarà a presentació oficial de la ‪#‎RutadelaIndependència‬ a ‪‎Barcelona, que comptarà amb la participació dee subscriptors de la revista Sàpiens

16/04/2016 Història
L'estrena de la ruta d'història de l'independentisme s'iniciarà demà diumenge a les 11h a Plaça Catalunya, davant de monument a Macià, i s’allargarà fins a les 13h. Ha estat organitzada per la Fundació Reeixida, i de persones impulsores del Centenari de l'estelada o la recuperació de la figura de Vicenç Albert Ballester, entre els quals Oriol Falguera.

La revista d'història Sàpiens ha organitzat un concurs sobre la ruta, i uns 15 participants faran la ruta per primer cop.

Els organitzadors han descrit la ruta per uns 60 punts on l'independentisme català ha fet història: "Des de Roca i Farreras (Any 1878) fins al juny de 1946 amb detencions de dos escamots de la Secció Militar del FNC."

Es tracta de la primera Ruta de la independència a Barcelona, un circuit cultural i polític a través dels indrets on tingueren lloc els esdeveniments clau del primer independentisme català de començaments del segle XX, anomenat per la premsa d'aleshores com a "separatisme" o "nacionalisme radical".

Valora
Rànquings
  1. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  2. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  3. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  4. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  5. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  6. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  7. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  8. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  9. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  10. La Flama de la Llengua reapareix a Mallorca per unir els territoris dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid