Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa de la salut pública
La Marea Blanca convoca una casserolada a Lleida contra les retallades a les ambulàncies
03/11/2015 Salut

La Marea Blanca de Ponent i Pirineus convoca demà dimecres 4 de novembre una casserolada a les 18h davant del Departament de Salut a Lleida per exigir que es reverteixin les retallades al Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) a les comarques de Ponent.

El nou model d’organització de les ambulàncies imposat aquesta setmana per la Generalitat es suma a les retallades que va rebre el SEM a partir de l’any 2011 en diferents poblacions de Ponent, en relació a les hores de servei dels vehicules i a les condicions laborals dels seus treballadors. Al Segrià, aquest nou model  provoca la pèrdua d’una de les dos UCI mòbils (Unitat de Suport Vital Avançat Medicalitzada)- CLa infermerassa de l’ambulància,  nou model com llades que va rebre el servei a partir de l'oncretament, s’ha eliminat el/la metge/essa de l’ambulància, provocant que la màxima responsabilitat al vehicle (ara anomenat SVAi) recaigui sobre l’infermer/a, que haurà d’assumir responsabilitats mèdiques, com ara la prescripció de tractaments a pacients potencialment crítics. Així ho denuncia el Manifest en defensa del Sistema d’Emergències Mèdiques.

La Marea Blanca exigeix que aquesta UCI recuperi els tres professionals: “Metges, infermers i tècnics treballen junts als hospitals i als CAP i també ho han de fer a l’UCI mòbil, més en un territori gran i dispers com el nostre, amb només un hospital de referència”.

La Marea denuncia que el nou model i les retallades tenen una afectació directa a la qualitat assistencial que reben els usuaris. “Els usuaris de la sanitat pública no podem acceptar cap retallada més i hem de mobilitzar-nos per avançar cap a un sistema plenament públic que garanteixi la seva qualitat i universalitat”.

Valora
Rànquings
  1. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines segueix amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  3. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  4. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  5. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  6. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  7. 12 anys sense en Toni Lecha
  8. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  9. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  10. A l’abat de Montserrat, humilment
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid