Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Salut Pública
La Marea Blanca denuncia de que el consorci de Lleida s'està imposant d'amagat

Els professionals també han denunciat que s'està discriminant els centres de l'ICS respecte els de GSS (tancament de llits, noves inversions, etc.)

18/06/2015 Salut
La Marea Blanca de Ponent i Pirineusha celebrat aquest dimecres un Ple ciutadà, paral·lel al debat monogràfic del Parlament sobre la situació de la sanitat pública. Durant aquest, professionals sanitaris han denunciat que s'estan realitzat un canvi de model organitzatiu en les estructures de gestió i coordinació. Aquest nou model, anomenat d'organització transversal, crea figures com els coordinadors i altres càrrecs intermitjos. La Marea denuncia que la imposició s'està fent d'amagat i sense cap diàleg amb els professionals, sense cap participació en els nombraments de nous caps de servei i aitres reponsables i, sobretot, sense un pla estratègic i de viabilitat.

Els professionals també han denunciat que s'està discriminant els centres de l'ICS respecte els de GSS (tancament de llits, noves inversions, etc.) i usuaris han destacat el simbolisme que representa que els responsables de Salut eviten sistemàticament usar el nom de Consorci utiltizant eufemismes com aliança estratègica.

També s'ha exposat que la Diputació de Lleida està destinant diners transferits per l'Estat destinats, incialment, a polítiques sanitària, al pagament de serveis d'altres àmbits i a fundacions privades. Aquesta partida sumaria desenes de milions d'euros en els darrers sis anys. La Marea convocarà accions de denuncia d'aquest fet.

El Ple ha acabat tombant un mur que simbolitzava el consorci i els processos de privatització, recordant que ha estat la mobilització de la gent la que l'ha aturat i els aturarà.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  5. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  8. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  9. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
  10. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid