Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Municipals 2015
La Marea Blanca demana que no es voti als partits que no s'oposen al consorci sanitari

Fa públiques les respostes de les candidatures a la seva demanda de posicionament

22/05/2015 Salut

La setmana passada la Marea Blanca de Ponent i Pirineus va enviar una carta oberta a les diferents formacions polítiques del territori que es presenten a les eleccions municipals, demanant-los la seva oposició al consorci sanitari i el seu “compromís amb un sistema sanitari 100% públic que reforci l'ICS enlloc de fragmentar-lo". El col·lectiu considera que es tracta d'un tema "que afectarà el futur immediat del territori", i que per tant "és necessari que la ciutadania conegui bé la posició de les diferents formacions polítiques a l'hora de decidir el seu vot".

Passada una setmana, les formacions Ciutadans, CUP, ICV, PCPC i UPyD, han manifestat, a nivell territorial, la seva adhesió a les reivindicacions de la Marea Blanca. Per la seva banda, PSC, CiU i ERC no han respost la demanda de posicionament a nivell de Ponent i Pirineus. El PP considera que el projecte no s'ha sabut explicar bé a la població. La Marea Blanca entén que aquestes formacions "no s'oposen explícitament al projecte i no es comprometen amb una sanitat 100% pública", per la qual cosa demana a la ciutadania que no doni suport a aquests partits. No obstant, diverses candidatures locals d'aquestes formacions han manifestat la seva oposició al consorci, com és el cas de CiU, PP i ERC a Agramunt, ERC i PSC a Tàrrega, ERC a Almacelles i CUP, ERC, INSE, SIF, PSC, i ICV-MES a Cervera. A la ciutat de Lleida, formacions com el Comú o Crida per Lleida també han manifestat el seu rebuig al consorci.


Així mateix, avui divendres 22 de maig la Marea Blanca de Bellpuig i Preixana ha organitzat un acte a Bellpuig per manifestar l'oposició al consorci de diverses candidatures municipals de Maldà, Sant Martí de Maldà, Belianes, Vallbona i Bellpuig.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  9. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid