Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Change.org
Recollida de signatures per demanar una investigació sobre el finançament de «Manos Limpias»

Per la manca de transparència i perquè se'ls ha relacionat amb organitzacions i entitats com a mínim "obscures i igualment opaques"

18/10/2015 Drets i Llibertats

A través de la Plataforma Change.org s'ha obert una recollida de signatures adreçades a la Fiscalia per demanar una investigació sobre les fonts de finançament de «Manos Limpias», la seva estructura jurídica/legal i la seva condició d'afany o no de lucre.

La petició argumenta que d'acord amb la "Ley Orgánica 11/1985, de 2 de agosto, de Libertad Sindical", aquest presumpte sindicat hauria de publicar les seves estructures de gestió exposant els càrrecs i tasques de cada departament.

També es remarca que hauria de fer públiques les fonts de finançament i, almenys als seus afiliats, l'estat de comptes del deure i l'haver econòmic en cada moment.

Com que ha resultat impossible de fer aquestes simples comprovacions i es posa en qüestió el potencial econòmic que permet a Manos Limpias de dedicar-se quasi exclusivament a posar centenars de querelles, demandes, denúncies i plets diversos, la perició demana que aquesta fiscalia posés els procediments als seu abast per tal d'obligar a exercir la transperència i fer així complir la llei a la dita organització i sobretot al seu secretari general, Sr. D. Miguel Bernad.

I més, assegura la petició a la xarxa,  que en alguns mitjans de comunicació se'ls ha relacionat amb organitzacions i entitats com a mínim obscures i igualment opaques, tot remarcant les següents informacions de mitjans de comunicació.

Manos limpias: luces y sombras (El Mundo, 12/01/2014 08:51)
El brazo de Manos Limpias (El Diario, EFE - Madrid, 03/06/2013)
Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  3. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  4. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  5. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  6. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  7. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  8. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. L’escola catalana s’ha oblidat de Darwin
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid