Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
TRansport públic
Stop Pujades exigeix a l'Autoritat del Transport Metropolità les clàusules secretes de la T-Mobilitat

ES mobilitzarà demà amb una concentració a les 18.45 h, al Jardinets de Gràcia (Barcelona)

15/09/2015 Drets i Llibertats
Stop Pujades, plataforma d’entitats i persones usuàries per la defensa del transport públic i la reducció de tarifes, continua les mobilitzacions. Malgrat la històrica congelació tarifària del 2015 forçada per les mobilitzacions populars, el preu del bitllet segueix sent massa elevat.

Considera que els increments tarifaris anuals ocorreguts des de fa més d’una dècada s'han justificat amb el greu forat econòmic de l'ATM i els principals operadors, com TMB. Aquests ens públics (però de pràctica opaca, pressupostos ocults i desproporcionats consells d'administració) han sofert una pèssima gestió, que ha desencadenat un deute de 540 M€.

Argumenta que d'això se'n va aprofitar CaixaBank, que amb l'ajuda de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat va rescatar l'ATM a finals de l'any passat, i així es van incrementar els interessos i la dependència d'aquest consorci públic cap a l'entitat financera. Pocs dies després de publicar-se aquest refinançament, va sortir la notícia que la T-Mobilitat s'adjudicava a la unió temporal d’empreses (UTE) liderada per CaixaBank.

Tot i que la T-Mobilitat serà un nou sistema d’accés al conjunt de serveis per a la mobilitat de tot Catalunya basat en una única targeta electrònica. La plataforma considera que aquest nou sistema implica modificar la tecnologia, les tarifes i la gestió del transport públic, i qui l’utilitzi ja no adquirirà títols de transport, sinó que n’adquirirà el dret d’ús.

"Si bé la T-Mobilitat és avantatjosa en molts aspectes, el projecte presenta massa interrogants sobre els drets de la ciutadania en general (protecció de les dades personals, preu del servei, compensació milionària a la UTE si el projecte no tira endavant o no hi ha prou demanda del servei...) i s’ha gestat de manera totalment opaca; només les mobilitzacions populars han fet possible que es publiqui parcialment (conté clàusules de confidencialitat absoluta) el contracte signat", ha puntualitzat la plataforma.

Per tot això i altres greuges en l'àmbit del transport públic de Catalunya, el passat mes d'abril es va celebrar el 1r Congrés en Defensa del Transport Públic, que va aplegar persones i col·lectius de tot el país per establir les bases d'un nou model de transport públic a Catalunya. En aquest context, s'emmarca la convocatòria de demà d'Stop Pujades, amb la qual exigeix:
Una T-Mobilitat de propietat i gestió públiques, 100% transparent, que afavoreixi l’ús del transport públic i que no es basi en la captació de dades personals. I una rebaixa immediata dels preus del transport públic.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid