Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
27S
Gabriela Serra: "La CUP aposta per la resistència, per continuar fent el que vam fer el 9N, desobeir"

Dimarts a Vic, acte central de la campanya de la comarca d'Osona amb Antonio Baños i Quim Arrufat

13/09/2015 Política
Gabriela Serra i Albert Botran, números 4 i 5 de la llista de la CUP-Crida Constituenta les eleccions del 27-S, han participat aquest matí en un acte a Centelles. Els ha acompanyat Víctor Barquer, membre de la CUP i regidor de l’Ajuntament de Centelles, i una seixantena de persones que han seguit l’acte que s’ha fet al Passeig d’aquesta població d’Osona.

En la seva intervenció, Gabriela Serra ha insistit que la CUP-CC busca la construcció d’una “república catalana anticapitalista, antripatriarcal i independent, no només de l’Estat espanyol, sinó també de la centralització econòmica del capital”. Per això, després del 27-S impulsarà un procés constituent “que volem participatiu amb la ciutadania”. Serra, veterana dels moviments socials i de les lluites veïnals, ha insistit en el concepte de sobirania, no només nacional, sinó també econòmica, cultural o de seguretat. En aquest sentit, ha apostat per una república sense exèrcit que reculli l’esperit dels moviments d’insubmissió i objecció al servei militar obligatori.

Una república catalana, ha ironitzat Serra, “on no ens demanin més si investirem a Mas, a menys o a millor”. “La CUP aposta per la resistència, per continuar fent el que vam fer el 9-N: desobeir”, ha afirmat Serra. “Investirem els processos de lluita, de trencament, d’implantació de mesures immediates com aturar desnonaments o perquè tothom tingui accés als serveis bàsics, i no pagarem el deute, ja que el nostre deute és amb la ciutadania”, ha afegit.

Abans, Albert Botran ha parlat de lluita nacional però també de lluita de classe. “Que ningú s’equivoqui, la lluita per la independència no és una qüestió d’origen, sinó de lluita de classe”, ha dit, després de repassar els milions que s’han deixat perdre per un mal control del frau fiscal, pel pagament del deute o pel rescat de bancs i caixes. Hi ha d’haver ruptura amb l’Estat, però també ruptura social, ha insistit Botran.

“Sabem què volem i com ho volem, i que no ens regalaran res”, ha recalcat Botran. I per això ens convé estar mobilitzats, estar organitzats. “Volem governar-nos, autogovernar-nos com a poble i per la justícia social”, ha proclamat el candidat de la CUP-CC. I que el 28-S, “cap llei estigui per sobre de les nostres lleis”.

Dimars a Vic , Acte Central a Osona

La CUP-Crida Constituent fa dimarts vinent, dia 15, el seu acte central a Osona. Serà a les 8 del vespre a l’auditori Ramon Vila d’Abadal de l’edifici del Sucre de Vic. Hi intervindran Antonio Baños, cap de llista de CUP-CC; Katia Juncks, regidora de Capgirem Vic i consellera comarcal de la CUP; Eulàlia Reguant, número 6 de la llista de la CUP-CC, i Quim Arrufat, diputat de la CUP-AE al Parlament. La presentació de l’acte anirà a càrrec d’Elena Crespi, regidora de la CUP a Torelló. Les portes de la sala s’obriran a partir de 2/4 de 8 del vespre.

Aquest cap de setmana també s’han fet actes de la CUP-CC a Sant Bartomeu del Grau i Perafita, amb una assistència important de públic, molt interessat en el programa i l’actuació de la CUP-CC al carrer i a les institucions. Es tracta dels dos primers actes d’un seguit que es faran durant aquesta campanya al Lluçanès, on la CUP està començant a implantar-se amb força

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  9. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid