Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Municipals 2015
Cerdanyola i Ripollet capgiren la situació i desmunten els feus del PSC

Amb 9 regidors a Ripollet i 5 a Cerdanyola, les candidatures emmarcades en la Unitat popular capgiren els governs perpetuats a mans del PSC durant dècades

25/05/2015 Política

La candidatura de Compromís per Cerdanyola-CUP (CxC) i Decidim Ripollet han aconseguit capgirar la representació a sengles consistoris.

A Cerdanyola la candidatura d'unitat popular ha aconseguit 5 regidors, empatats amb el PSC que n'ha obtingut els mateixos, a 28 de diferència. Durant quatre dècades aquest partit havia ostentat l'hegemonia, amb dues legislatures inacabades de combinacions de govern d'ICV-CiU-ERC.

En el cas de Ripollet els resultats han estat encara més espectaculars, amb 9 regidors per a Decidim Ripollet (compost pel Compromís per Ripollet-COP i sectors de Procés Constituem i Podem), que ha deixat enrere el PSC amb 6, seguit de C's amb 3, i el PP, CiU i ERC amb 1 cadascú.

Les dues candidatures, agermanades per la proximitat i les lluites comunes pel territori, la sanitat o educació, formen part del projecte de les Candidatures Alternatives del Vallès (CAV) i han participat conjuntament en la coalició Poble Actiu, que engloba els nuclis de la CUP i diferents candidatures locals emmarcades en la unitat popular.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid