Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Campanya per trobar antics associats al CADCI

La informació sobre les persones afiliades al sindicat durant els anys trenta es pot enviar al CADCI a través de l’e-mail memoria@cadci.net.

25/01/2015 Memòria històrica

Els historiadors Manel López Esteve i Neus Moral han posat en marxa una investigació de la història i la tasca del CADCI des de 1923 fins a la fi de la Guerra Civil.

Amb aquesta campanya cerquen el testimoni d’aquelles persones que van tenir alguna vinculació amb l’entitat i que puguin ajudar a escriure’n la història, tant a través del seu relat personal com aportant documents, cartes, memòries, etc. Aquesta crida va dirigida a les persones que van ser membres del Centre o que van participar en alguna de les seves activitats durant la República o amb anterioritat, així com a familiars i amics d’antics socis que puguin aportar qualsevol informació.

El Centre Autonomista de Dependents del Comerç i la Indústria (CADCI), va ser una organització sindical i associativa dedicada a la defensa de l’estament mercantil i industrial. El CADCI va anar creixent fins assolir, tot just abans de l’inici de la Guerra Civil, l’any 1936, els 20.000 associats, una xifra que es va elevar durant el conflicte per sobre dels 50.000. Els seus membres es dedicaven a diversos eixos d’acció, que anaven des de les actuacions sindicals o la creació de centres educatius on s’impartien classes de comptabilitat, taquigrafia o llengua fins a matèries purament polítiques, com la lluita contra el feixisme, tant al front com a la rereguarda.

A través de la difusió de l'entitat que conserva el nom de l'històric sindicat s'ha realitzat aquesta crida a la xarxa i amb la difusió de la revista Sàpiens, que demanen aquestes aportacions d'informació, que es poden enviar al CADCI a través de l’e-mail memoria@cadci.net.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  7. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  8. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid