Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Forces d'ocupació
Intimidació de combois militars a les carreteres catalanes

La previsible intimidació s'ha accentuat avui, amb el passeig i el fatxandeig de combois de carros militars espanyols per carreteres catalanes en unes maniobres "en un país ficticio sumido en una grave crisis interna".

05/11/2014 Drets i Llibertats

La presència de combois militars a les carreteres catalanes, concretament de carros Pizarro, ha estat constant durant el dia. S'han vist combois militars a les carreteres direcció a Lleida i procedents de Saragossa, però també a la Panadella i al Baix Llobreta i la Diagonal.

Segons el ministerio de Defensa són unes maniobres que "han desarrollado un tema táctico en un país ficticio sumido en una grave crisis interna. En este escenario, han tenido que neutralizar la amenaza que suponía el avance de fuerzas hostiles de tipo convencional, apoyadas por grupos insurgentes, debiendo rechazar su avance y establecer las condiciones de seguridad que permitieron proteger y evacuar a los supuestos residentes nacionales desplazados a ese país; para posteriormente colaborar con el Gobierno local para establecer las condiciones de seguridad y estabilidad que le permitan salir de tal crisis. Por su parte, el Grupo Logístico II de la Legión destacó a vanguardia un Puesto de Cirugía Ligera Avanzado y un Centro de Entrega Avanzado sobre ruedas para apoyo al esfuerzo principal.".

Avui mateix Nació Digital apuntava que una caravana militar d'IVECOS LVM amb vehicles militars 4x4 (Vehicles Polivalents Lleugers) han esta vista a la Diagonal i el Baix Llogregat "han generat tota mena de suspicàcies entre els conductors donat que resten quatre dies per la consulta."

El mateix digital apunta que el regiment de cavalleria lleugera cuirassada Lusitania n.8, que es manté a Marines (Camp de Túria), ha rebut instrucció "en exercicis de control de masses, és a dir, accions d'antidisturbis destinades a reprimir població civil, segons ha informat el diari Público citant fonts militars." Segons la informació indicada, aquests dos-cents militars han estat instruïts per membres de la Policia Militar de la brigada de cavalleria Castillejos II, amb seu a Saragossa.

Recordem que fa pocs dies diversos helicòpters militars van sobrevolar algunes comarques catalanes : concretament un grup de 6 d'aquests helicòpters amb distintius militars van ser vistos al Vallès Oriental, al Vallès Occidental i en diferents indrets de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, fins al Llobregat, i a la comarca de l'Alt Camp.

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. De la Franja a Alacant
  3. Fa 7 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. Convoquen una concentració a Calonge contra la presència de l'exèrcit espanyol
  5. Decepcions polítiques, una constant en la història
  6. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  7. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  8. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  9. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  10. Barcelona acull una conferència internacional sobre l'aviació i el turisme massiu amb vista sobre l'expansió de l'aeroport d'El Prat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid