Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
9N
"Esquerres pel SíSí" crida a mobilitzar-se diumenge per expressar que Ara és l’Hora

"Les esquerres sobiranistes volem votar en un referèndum decisori o en eleccions que vagin encaminades al mateix fi: un procés constituent cap a la república catalana"

16/10/2014 Política

"Esquerres pel SiSí" ha fet una crida ca tota la gent treballadora i al conjunt de la ciutadania a mobilitzar-se aquest diumenge 19 octubre a les 12’30, a la Plaça de Catalunya de Barcelona per expressar ben clarament que Ara és l’Hora, en un comunicat que han fet públic aquest vespre.

En aquest nou escenari, la plataforma remarca que les esquerres sobiranistes volen votar en un referèndum decisori o en eleccions que vagin encaminades al mateix fi: "un procés constituent cap a la república catalana", ja que "la voluntat de decidir de manera col·lectiva el nostre futur nacional republicà és inequívoca i majoritària", afegeix.

En aquesta línia, diu el comunicat que "ens manifestem i lluitem per la possibilitat de progressar juntes forces polítiques d’esquerres, sindicats, marees, amb una política econòmica i social per l’alliberament nacional i, doncs, contra les retallades constants de drets i de l’estat del benestar".

Ara bé, puntualitza que les institucions del poder espanyol (legislatiu, executiu, judicial, econòmic i mediàtic) estan totes concentrades, avui, en les mateixes mans, i són la causa de la dependència que pateixen els catalans.

Així com que, el poder és conformat per totes les oligarquies de l’actual Estat espanyol. També la catalana. "Aquest poder i les seves institucions són els qui neguen, obstinadament, el dret a decidir del poble català".

I és en en aquest sentit, argumenta la plataforma, que "davant aquest poder i les seves pressions, el president Mas i el govern de CiU han suspès la Consulta 9 N en els termes previstos i acatat la suspensió cautelar del TC, instada pel govern espanyol, amb el suport del PSOE i d’altres forces menors. La consulta que ara se’ns proposa no reuneix les condicions d’aquella acordada pel Parlament i acceptada per la societat civil mobilitzada".

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  5. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid