Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
9N
Presentació del manifest "Esquerres pel #sísí" per avançar cap a la independència

El manifest de la campanya remarca que el procés independentista català “concentra molts elements de ruptura amb el règim sorgit de la transició i obre el camí a una República Catalana Independent que desenvolupi a bastament una democràcia de contingut econòmic, polític, cultural i social”.

17/09/2014

“SÍSÍ, construïm el 9 país! Democràcia, llibertat i justícia social”, sota aquest lema es presentarà aquest dimecres a les 11h a la seu del CIEMEN de Barcelona, el manifest de les "Esquerres pel #sísí", una campanya que agrupa organitzacions, entitats i persones a títol individual i que pretén incidir en la necessitat d'entendre el procés de ruptura democràtica endegat a Catalunya com una oportunitat per a “construir un futur de justícia social i llibertat”. Una campanya que defensa el #sísí al referèndum del 9 de novembre i que entén la independència com “una eina molt potent per a la construcció d'un país governat per la majoria i al servei de la majoria, acabant amb el règim d'una minoria adinerada i corrupta que només vetlla pels seus interessos”.

La campanya de les esquerres del #sísí compta amb el suport de diversos activistes, polítics, actors, periodistes, entre els quals l'ex rector de la UPC Josep Ferrer, l'activista veïnal Lluís Rabell, la metgessa i activista Teresa Forcades i el professor universitari Manuel Delgado o els diputats Joan Tardà (ERC), David Fernàndez (CUP) i Sara Vila (ICV-EUiA). La campanya es presentarà públicament aquest dimecres en una roda de premsa que se celebrarà al CIEMEN a les 11 del matí i comptarà amb la presència i participació de part dels primers signants.

El manifest de la campanya recalca que el procés independentista català “concentra molts elements de ruptura amb el règim sorgit de la transició i obre el camí a una República Catalana Independent que desenvolupi a bastament una democràcia de contingut econòmic, polític, cultural i social”.

La iniciativa veu en el procés “una eina per a la construcció d'un futur superador de totes les desigualtats i injustícies” i en aquest sentit aposta per construir un país “que garanteixi uns sistemes educatiu i sanitari públics i de qualitat, el dret a l'habitatge, a les pensions públiques i a un lloc de treball digne”.

Els col·lectius que han impulsat la campanya consideren que perquè el procés de ruptura sigui conduït per la majoria cal “mantenir i augmentar la mobilització social enfront de les retallades dels governs català i espanyol, sumant el màxim d'organitzacions, entitats i persones de l'esquerra social i política transformadora a aquesta aposta clara per la ruptura democràtica per tal d'assegurar aquesta transformació en l'actual moment històric”. Així mateix, defensa l'exercici de la desobediència i la mobilització per a exigir que es dugui a terme el referèndum del 9 de novembre.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  4. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  5. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  6. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  7. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  8. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  9. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid