Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
KURDISTAN
EUA i països aliats realitzen els primers atacs contra Estat Islàmic a Síria

Els Estats Units i els seus aliats àrabs van començar ahir a la nit a realitzar els primers atacs aeris contra el grup jihadista de l’Estat Islàmic (EI) en territori sirià. Els atacs poden ajudar a trencar el setge de la ciutat kurda de Kobani.

23/09/2014 Internacional

Per realitzar els atacs han estat usats avions caça, bombarders i míssils Tomahawk  especialment contra la ciutat de Raqqa, un lloc important d'operacions de l’Estat Islàmic a l'est de Síria que el grup va capturar el 2013.  Entre els països involucrats en aquesta ofensiva hi ha estats àrabs que fins fa poques setmanes estaven acusats de finançar l’Estat Islàmic (Jordània, Emirats Àrabs Units, Aràbia Saudita, Bahrain i Qatar). Encara no es coneixen els detalls sobre com exactament estan contribuint aquests Estats àrabs i quin serà el seu paper d'ara endavant.

En la primera fase s'ha centrat en 18 bombardeigs a centres de comandament del grup fonamentalista sunnita. A part de Raqqa s'han atacat objectius de l’Estat Islàmic d'Alep, Deiz-ez-Zor i llocs propers a Kobani. El govern sirià ja ha indicat que l’Estat Islàmic és l'únic objectiu dels bombardeigs que porta a terme l'aviació de la coalició internacional, formada per 20 estats, on han participat avions d'estats musulmans. Des de Nova York el vicepresident dels Estats Units ha afirmat que  l'avanç de l'Estat Islàmic amenaça l'arquitectura i el patrimoni de la regió, així com la seva gent,  però "afortunadament, estem donant la volta a aquesta situació amb els atacs dels peixmerga i els atacs aeris dels  Estats Units."

Hi ha més informació sobre el conflicte a les etiquetes de twitter  #shingal, #kurdistan i #kobane.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid