Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
KURDISTAN
Els kurds segueixen lluitant contra els integristes islàmics

Les YPG (Forces de Defensa Popular) seguiexen avançant a Rojava (Kurdistan Occidental controlat fins fa poc per Síria)

02/08/2014 Internacional

Segons informa el Kurdiscat- Comitè Català de Solidaritat amb Kurdistan , "la matinada del 30 de juliol les milícies de Yekîneyên Parastinê Gel (Forces de Defensa Popular, YPG) i les Yekîneyên Parastinê yên Jinê (Unitats de Defensa de Dones, YPJ) conquerien la població de Getesh després de duríssims combats contra els islamistes d'ISIS que l'havien ocupada. Getesh és una població kurda del cantó de Kobanê (Síria). Al mateix temps YPG avançaca cap a Shiukh enmigs d'enfrontaments constants i baixes pels dos bàndols i unitats d'elit de la milícia kurda es feien amb el control de Jab Faraj. El front més actiu doncs, hores d'ara, és el de l'oest de Kobanê."

El Kurdiscat també informa que a Al Hasakah l'ISIS llençava un atac d'artilleria contra la població. Entre els danys reportats hi ha l'estació de gas de la ciutat. Les milícies kurdes s'han fet amb el control de les instal·lacions d'electricitat d'Al Hasakah. La milícia kurda i la seva auxiliar cristiana (Sutoro) patrullen per Al Hasakah on ISIS prova d'obrir un nou front.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid